'Aangehaald' (vrijdag 26 januari 2024)

26-01-2024

Woensdag studiedag

Expeditiekids

Schaatsen

Bibliotheek Heiloo

Woensdag studiedag

Komende woensdag heeft het team een vervolg studiedag over het thema ‘Leesaanpak’ en daarom zijn de kinderen vrij. (zie jaarkalender).

Expeditiekids

Afgelopen dinsdag was de tweede bijeenkomst van de Blosse Kids Expeditie waarbij Lian Mei (gr7) en Kate (gr 8) namens onze school aanwezig waren. Tijdens de vorige bijeenkomst kwamen twee grote wensen naar voren:

Meer activiteiten onder en/of na schooltijd.

Meer groei en bloei in en om het gebouw

Lian Mei en Kate hebben met kinderen van andere Blosselocatie uitgewisseld waar ze aan denken als ze hun onderwerp tot uitvoering willen brengen. Het College van Bestuur stelde voor elke locatie die dinsdag aanwezig was, een bedrag van 750 euro beschikbaar om de goede plannen van de kinderen tot uitvoering te kunnen brengen.

Waar wordt het geld aan besteed?

Wie hebben daar profijt van?

Lian Mei en Kate halen ideeën op in onze groepen 5-6-7-8 en zullen vervolgens een plannetje maken en die inleveren bij het College van Bestuur van Blosse. Die stelt de plannen dan officieel vast en geeft het geld vrij.

Wordt dus vervolgd!

Schaatsen

De 3e schaatsles voor groep 5-6 kon vandaag helaas niet doorgaan maar deze wordt nu gegeven op vrijdag 1 maart om 10.30 uur.

Bibliotheek Heiloo

Vrijdag 2 februari openen de gemeente Heiloo en bibliotheek Heiloo officieel de deuren van hun nieuwe gezamenlijke huis! 🎈

Van maandag 29 januari tot en met de feestelijke opening op vrijdag 2 februari worden er verschillende leuke dingen voor de jeugd georganiseerd. Zo kunnen ze meedoen aan een verhalenwedstrijd, is er een uitdagende speurtocht met vindingrijke quizvragen én een oneindig raadspel. Ook zijn deze week veel activiteiten extra feestelijk. Zo komt de burgemeester voorlezen in de bieb en kinderburgemeester Fleur richt een speciale boekentafel in met haar mooiste boeken die je kunt lenen: Fleurs favorieten.

In de bijlage leest u een verhaal voor kinderen en dat eindigt met een vraag…….