'Aangehaald'(vrijdag 8 december 2023)

08-12-2023

Belangrijk: lees de bijlage met alle informatie over kerst op school.

De brief is ook meegegaan vandaag zodat u de informatie niet kunt missen.

Inhoud:

Volop kerst

Paarse Vrijdag

Studiemiddag

Wijziging jaarkalender

Oproep deelnemers aan het ouderkoor voor het kerstdiner.

Advent, wat wil dat eigenlijk zeggen?

Kerstmannen Hindernisbaan – woensdag 27 december

Weerbaarheidstraining

Schoolfotograaf

Volop kerst

Sinterklaas is nog maar net weg en we zijn al volop in de kerstsfeer beland. De school is mooi versierd met opnieuw dank aan de versiercommissie.

Nog even de terugblik op het Sinterklaasfeest afgelopen vrijdag; Wat is er een werk verzet door de mensen van de oudervereniging. De prachtige versierde trekker met aanhanger is mogelijk geweest door ook ‘s avonds tijd vrij te willen maken om de trekker met aanhanger mooi te versieren en zo een prachtige intocht te realiseren. Dank!

Paarse Vrijdag

Vandaag is het Paarse Vrijdag en wij hebben in alle groepen kort aandacht besteed aan het feit dat je mag zijn wie je bent.

Studiemiddag

Maandagmiddag 11 december zijn de kinderen om 12.00 uur vrij vanwege studieactiviteiten van de leerkrachten. (zie kalender)

Wijziging jaarkalender
Het kerstontbijt op woensdag 20 december vervalt.

Op woensdagochtend 20 december (i.p.v. van 12 december) gaan we kerststukjes maken. Ieder jaar maken de kinderen kerststukjes op school en nemen ze wat takjes en versiering mee van huis. De kinderen van groep 1 t/m 8 werken allemaal door elkaar want zij zoeken een eigen plekje ergens in de school. Kinderen vinden het ook leuk om elkaar (klein en groot) te helpen. Heeft u wat extra versiering over dan verdelen wij dat onder de kinderen zodat iedereen een kerststukje kan maken.

Het kerstfeest vieren wij op donderdag 21 december en de dag ziet er als volgt uit:

21 december:

De kinderen zijn om 12.00 uur vrij

Om 15.55 uur komt iedereen terug en verzamelen de kinderen in de klas. Om 16.00 uur gaan zij met de leerkracht lopend naar het Witte Kerkje. Met bijv. een lichtje in de hand zijn wij met een lange rij van bijna 200 kinderen onderweg naar het Witte Kerkje vast feestelijk zichtbaar.

Vanaf 16.30 uur tot 17.30 uur zijn wij met de groepen in het Witte Kerkje om kerst te vieren en samen kerstliedjes te zingen.

We gaan rond 17.30 uur lopend terug naar school.

Het kerstdiner begint rond 17.45 uur tot 18.45 uur.

Alleen de ouders van groep 8 zijn (jaarlijks) welkom om het kerstfeest in het Witte Kerkje bij te wonen. (zie verder Bijlage)

Oproep deelnemers aan het ouderkoor voor het kerstdiner.

We zijn nog op zoek zijn naar ouders die mee willen zingen met het ouderkoor. Als u het leuk vindt om bij ons aan te sluiten neem dan even contact op met Margje Konst.

Telefoon is  06-30156239.

Advent

Bij advent kun je stilstaan bij drie tradities: met een adventskalender kun je aftellen naar kerst, er wordt een adventsster opgehangen en adventskaarsen worden aangestoken. De vier kaarsen op de krans geven, naast de vier weken van voorbereiding tot kerst, ook de vier windstreken noord, zuid, oost en west aan.

Kaarslicht staat symbool voor de verbinding tussen hemel en aarde en vier zondagen lang steken christenen wekelijks een kaarsje meer aan op de adventskrans. Dat is een teken dat er steeds meer licht in de donkere winterperiode komt.

Kerstmannen Hindernisbaan – woensdag 27 december

In de kerstvakantie, op woensdag 27 december, organiseren Rotary Club Heiloo en de Buurtsportcoaches weer de Kerstmannen Hindernisbaan in en rond Sporthal Het Vennewater. De flyer in de bijlage kom ik donderdag 7 december bij jullie langsbrengen. Zouden jullie die willen verspreiden onder de leerlingen?

Weerbaarheidstraining

Vrijdag 12 januari start de 8-weekse cursus Rots & water.

Samen met Ella Doesburg van Stralend Weerbaar trainen we je houding, stemgebruik, gedachten en gevoelens, grenzen aangeven, positief denken en samenwerken.

Er zijn heel veel leuke en leerzame oefeningen die we kunnen doen tijdens deze weerbaarheidstraining. Iedereen werkt aan zijn eigen ontwikkelpunten en komt er ook vooral achter waar hij/zij goed in is. Misschien wel het belangrijkste!

Data: 12 januari t/m 8 maart (23 februari valt uit i.v.m. voorjaarsvakantie)

Locatie: Gymzaal de Capelacker

Tijd: 15.30-16.30

Leeftijd: 8 t/m 12 jaar

Schoolfotograaf

Op 5 april 2024 komt de schoolfotograaf en het is handig om die datum al te noteren zodat kinderen niet, vanwege geplande afspraken die dag, ontbreken op de groepsfoto.

Fijn weekend allemaal!

20231207_071542 20231207_071542