'Aangehaald' (vrijdag 10 november 2023)

10-11-2023

Samen Sint-Maarten

Landelijk Webinar Week van de Mediawijsheid

Gezondheidsonderzoek GGD op school

Benedictus stemlocatie

Kerstversiering gevraagd

Gymles Burenweg

Niet voor school langs met de auto

Samen Sint-Maarten

Vanmorgen hebben wij een mooi samenzijn gehad rond het feest van Sint-Maarten.

Veel ouders bleven kijken naar het verhaal van Sint-Maarten, gespeeld door kinderen van groep 7 en luisteren naar liedjes die werden gezongen door de andere groepen.

Een mooi en dapper muzikaal optreden werd verzorgd door Pim, Koen en Thomas.

Om 14.00 uur verzamelden alle kinderen zich in Hetloo met hun lampion en werden ook nog de traditionele liedjes van Sint-Maarten gezongen. De oudervereniging trakteerde alle kinderen op een mandarijn. Nu maar hopen dat het droog is morgenavond!

Mediawijsheid

Voor ouders en grootouders: Landelijk Webinar Week van de Mediawijsheid 2023 #hierniet

Het is belangrijk dat kinderen leren hoe ze zich sociaal kunnen gedragen online. Maar wat houdt dat dan in en hoe begeleid je kinderen?

Het Webinar is bedoeld voor ouders en grootouders met (klein-)kinderen in de bovenbouw van het basisonderwijs. Het Webinar vindt plaats op maandag 13 november 2023 van 20.00 – 21.00 uur. Tijdens het Webinar geeft Denise Bontje (Mediasmarties.nl) handvatten die je als (groot-)ouder kunt gebruiken om je (klein-)kind te begeleiden bij mediagebruik online.

Meld je aan voor het landelijk Webinar Week van de Mediawijsheid 2023 (#hierniet) via de volgende link:

Gezondheidsonderzoek GGD op school,

Alle kinderen in Nederland worden tot hun 18e jaar regelmatig uitgenodigd voor preventieve gezondheidsonderzoeken. Deze onderzoeken vinden plaats op school.

Dit jaar zijn de kinderen uit het geboortejaar 2018 (ogentest, gehoortest en groei met kleren aan zonder schoenen) en 2013 (controle groei met kleren aan zonder schoenen en evt. ogentest indien aangegeven op vragenlijst) aan de beurt voor een gezondheidsonderzoek. Voorafgaand aan het onderzoek ontvangt u een brief met informatie hierover en een vragenlijst. Het is belangrijk dat u de vragenlijst invult en zo snel mogelijk na ontvangst inlevert bij de leerkracht.

Het kan zijn dat u als ouder/verzorger van een kind geboren in 2018 geen brief heeft ontvangen, dit kan komen doordat de doktersassistente dat jaarcohort in 2 delen ziet.

Bij het onderzoek van de doktersassistente hoeft u als ouder/verzorger niet aanwezig te zijn. De resultaten van het onderzoek ontvangt u per antwoordbrief.

Heeft u vragen over het onderzoek of heeft u bezwaar tegen het onderzoek kunt u contact opnemen met de GGD via 088-0100550 of via ondersteuningjgz@ggdhn.nl

Benedictus stemlocatie

Voor de komende verkiezingen op woensdag 22 november is de Benedictus een locatie voor het stembureau. De kinderen zijn deze ochtend vrij maar de school is dus de hele dag en deel van de avond geopend.

Kerstversiering gevraagd

De versiercommissie is op zoek naar de volgende kerstversiering: gekleurde ballen en guirlandes

Gymles Burenweg

Helaas kon de gymles afgelopen donderdag niet doorgaan.

In de praktijk blijkt het onderhoud van de installatie in de gymzaal van de Burenweg toch wat complexer en ondervinden de monteurs tijdens het opstarten van alle BUCH-locaties diverse problemen. Vanuit Holland Sport zullen ze er alles aan doen om alle locaties zo snel mogelijk weer draaiende te krijgen.

Niet voor school langs met de auto

Met slecht weer zien we steeds vaker auto’s voor de school stoppen om kinderen af te zetten. Dringend verzoek is om de kinderen niet voor de school maar bijv. op Kleijn Barlaken uit te laten stappen

Sint Maarten Sint Maarten
11-11-23 11-11-23