'Aangehaald'(vrijdag 12 mei 2023)

12-05-2023

Benedictus zomerfeest 2023

Avondvierdaagse

Bibliotheek op school

Geen ‘Aangehaald’ en studiemiddag

Blosse bestaat 5 jaar, festival voor de kinderen

Oudercafé passend onderwijs

Benedictus zomerfeest 2023

Op vrijdag 23 juni organiseert de oudervereniging het ”Benedictus zomerfeest 2023”.

Wij hopen zoveel mogelijk ouders en kinderen te mogen ontvangen op het

schoolplein van 17.00 -19.00 uur voor een gezellig en informeel samenzijn.

Meer info volgt binnenkort, maar noteer de datum alvast in de agenda!

Avondvierdaagse

U heeft afgelopen week een mail gehad over deelname aan de avondvierdaagse. Vergeet niet om voor donderdag 25 mei voor deelname het inschrijfgeld te voldoen.

Bibliotheek op school

We kregen deze week goed nieuws: we gaan nog meer samenwerken met de Bibliotheek omdat de Impulsregeling masterplan basisvaardigheden voor ons was aangevraagd en deze is toegekend.

Het betekent dat de Benedictusschool € 9000,- te besteden krijgt voor het starten van De Bibliotheek op School. Komend schooljaar volgt het team nascholingsactiviteiten die zich richten op motiverend lezen en dat traject valt nu mooi te combineren met De Bibliotheek op School. Wordt vervolgd.

Geen ‘Aangehaald’ en studiemiddag

Volgende week is het Hemelvaartsweekend en krijgt u geen melding van een ’Aangehaald’.

Op vrijdagmiddag 26 mei zijn de kinderen vrij i.v.m. een studiemiddag.

Blosse bestaat 5 jaar

Blosse organiseert een spetterend feest voor de kinderen. In een aparte nieuwsbrief kunt u lezen hoe laat de Benedictuskinderen op zaterdag 10 juni in De Meent welkom zijn.

Oudercafé passend onderwijs

Dinsdag 16 mei 2023 van 19:15 tot 21:15 uur in Alkmaar

Thema: Anders dan verwacht

Als je een kind krijgt, heb je vaak een beeld over de toekomst. Als dit proces anders verloopt, dien je deze verwachtingen bij te stellen. Wat doet dat met jou als ouder? Wat doet het met jou en jullie als gezin? Tijdens deze avond zullen vier ervaringsdeskundigen ouders hun verhaal delen. Het delen van deze verhalen kan helpen in je eigen proces en zorgen voor (h)erkenning. Ook is er ruimte om met elkaar in dialoog te gaan. Sprekers: Jasmijn van Ipkens, Moniek Wijma, Mariëlle Bruntink en Eva Schmidt-Cnossen