'Aangehaald' (vrijdag 21april 2023)

21-04-2023

Koningsdag Benedictusfeest

Ouderbijdrage nog voldoen

Kingballen

Shirts voor PCCMaalwaterRun

Zakdoekjes

Thema: De Ruimte

Oosthonk en Koningsdag

Koningsdag Benedictusfeest

Feest, feest en nog eens feest. De kinderen van groep 5-6-7-8 hadden overal kraampjes ingericht voor de kinderen van de onderbouw. Nagellakken, schminken, basketbal, doolhof, blikgooien, sponsgooien en nog veel meer spelletjes. Natuurlijk werd het feest geopend met zang en dans in Hetloo.

De ouders van de oudervereniging hadden het druk in hun restaurant met het opdienen van de broodjes hotdog. Ook dank natuurlijk aan de ouders van de kleuterbouw die een groepje kleuters begeleidden.

Ouderbijdrage nog voldoen

Van de penningmeester van de oudervereniging kreeg ik het overzicht van ouders die de (vrijwillige) bijdrage nog niet hebben voldaan. Mogelijk gebruikt u als ouders de Kwieb app niet wekelijks waardoor u de betalingslink niet heeft gezien of ontvangen.  De ouderbijdrage is als volgt:

Bedrag 67 EUR (groep 5 t/m 7 incl. schaatsen)

Bedrag 50 EUR (groep 1 t/m 4 en groep 8)

Wij hopen dat u de bijdrage alsnog wilt overmaken zodat we de activiteiten kunnen blijven organiseren. Voor het kamp van groep 8 staan ook nog 3 betalingsverzoeken open.

Kingballen

Steeds vaker nemen kinderen naast de eenwieler, steps en skateborden ook kingballen mee naar school. De kingballen kunnen niet buiten blijven liggen. Echter, binnen in school, de hal of in de  garderobenis horen ze ook niet thuis. De ballen liggen in de weg en soms nemen andere kinderen kingballen ongevraagd mee naar buiten en dat geeft ook weer gedoe. De vluchtroute mag ook niet worden belemmerd door kingballen in de hal.

Kortom, er is geen ruimte in het gebouw om kingballen op te slaan en de kinderen van de leerlingenraad snapten dat. Een kingbal is wel erg leuk en door de leerlingenraad is daarom het volgende bedacht::

1.De school zorgt ervoor dat er 2 kingballen (er zijn ook maar 2 veldjes) in de kleine berging liggen zodat iedere groep tijdens buitenspel de beschikking heeft over een Kingbal.

2.Kingballen nemen we niet meer mee naar school.

3. Alle groepen kunnen tijdens de pauze met een kingbal spelen.

Shirts voor PCCMaalwaterRun

Voor het eerst heeft niemand van het team vorige week gedacht aan het meegeven van de schoolshirts aan deelnemers van de PCCMaalwaterRun. Dat gaat ons volgend jaar natuurlijk niet weer gebeuren. We zijn wel aangenaam verrast door het aantal deelnemers van onze school. De kinderen sparen door hun deelname voor speciale sportlessen die worden geregeld door Sport@school.

Zakdoekjes

Het is handig om uw kind papieren zakdoekjes mee te geven als uw kind bijv. last heeft van hooikoorts of gewoon verkouden is. De kinderen hoeven dan niet steeds de klas uit om met toiletpapier hun neus te snuiten en het is ook fijn en fris om een zakdoekje bij de hand te hebben.

Thema;De Ruimte

In de kleutergroepen werd afgelopen woensdag het thema Ruimte afgesloten met een moeizame maar geslaagde raketlancering. Het kostte de 3 kinderen van groep 7 en een ouder wel wat zweetdruppels. Gelukkig konden de kleuters na de raketlancering hun ouders meenemen naar binnen om te laten zien waar zij in de afgelopen weken mee bezig zijn geweest. Het team nam ’s morgens vroeg al een kijkje in de kleuterklas en zij zagen veel activiteiten terug die te maken hadden met het rekentraject/scholingstraject van het team. Heel inspirerend om het thema zo uitgewerkt te zien.

’t Oosthonk en Koningsdag

We zitten alweer midden april en dat betekent dat Koningsdag voor de deur staat. Dit jaar hebben we weer leuke spelletjes voor de kinderen en ook aan de ouders is gedacht!

Wel zijn we nog op zoek naar mensen, al is het maar een uurtje, die willen helpen achter de tap, bar, eten, opbouwen of eventjes bij spelletjes willen staan. Ook zoeken we nog een EHBO-er. Mocht je dit leuk vinden, stuur dan even een mailtje naar oosthonkheiloo@gmail.com of meld je op de dag zelf even.

Fijne vakantie allemaal en tot maandag 8 mei.

thema Ruimte afsluiting kleuters thema Ruimte afsluiting kleuters
leerlingenraad april leerlingenraad april