'Aangehaald'(vrijdag 14 april 2023)

14-04-2023

Risico-inventaris

Ouderbijeenkomst

Telefoon, Smartwatches, v-Tech

Auto’s

Ieptoets

Benedictusfeest/Koningsdag

Avondvierdaagse

Theaterbende

Risico-Inventarisatie

Afgelopen week werd de 4-jaarlijkse R&I afgenomen. Er werd gekeken naar:

-Algemene verplichtingen Arbowet

-Personeel en gezondheid

-Agressie en geweld

-Veiligheid en gezondheid i.r.t. schoolgebouw

-Brandpreventie en bedrijfshulpverlening

-Kind in relatie tot gebouw-schoolplein-bewegingsonderwijs- huisregels- uitstapjes-verkeer aansprakelijkheid-gezondheid- en sociale veiligheid

-Inventarisatielijst

Binnenkort ontvangen wij het Arborapport maar de algemene conclusie van de R&I was goed.

Ouderbijeenkomst

Afgelopen week werd o.l.v. 2 verkenners (ouders Femke en Edith) een bijeenkomst voor ouders georganiseerd met als thema; waar groeien wij als Blosseschool verder naar toe? Waar liggen kansen als het gaat om;

-het realiseren van een Kindcentrum (opvang 0-13jaar) met ‘eigen gezicht’ herkenbaar in de wijk

-mogelijke samenwerking met professionals van buiten het Kindcentrum

-afstemmen van wederzijdse verwachtingen en mogelijkheden in de relatie met ouder/verzorger

Er volgt nog een verslag en de 2 verkenners zullen de input weer meenemen naar de Blossebijeenkomst in juni.

Telefoon, Smartwatches, v-Tech
We vinden het belangrijk dat alle kinderen zonder afleiding van hun telefoon en/of smartwatch op school kunnen werken. Daarom willen we u vragen om deze thuis te laten.
Als kinderen (noodzakelijk) hun telefoon/ smartwatch /v-Tech wel meenemen, dan leveren ze deze bij binnenkomst in bij de leerkracht (eigen risico) en mogen ze deze aan het einde van de schooldag weer meenemen.

Auto’s

Wij zien uit oogpunt van veiligheid liever GEEN auto’s voor de school (langs) rijden. U kunt de kinderen eerder afzetten.

Ieptoets

Komende dinsdag en woensdag maken de kinderen van groep 8 de landelijke eindtoets. De kinderen zijn al ingeschreven op de scholen van het voortgezet onderwijs en inmiddels heeft de ‘warme’ overdracht plaatsgevonden.

Vanaf volgend schooljaar en verandert het tijdpad van het schooladvies en de toets: Tussen 10 en 31 januari ontvangen de kinderen hun voorlopig schooladvies. De landelijke doorstroom toets wordt in de eerste of tweede volle week in februari afgenomen. Uiterlijk 24 maart ontvangen de kinderen dan het definitieve schooladvies.

Benedictusfeest/Koningsdag

De intekenlijst hangt al en kinderen van groep 5 t/m groep 8 bedenken spelletjes voor alle kinderen van groep 1 t/m 4. Vanaf ongeveer 11.00 uur wordt de school omgetoverd tot evenemententerrein. Na de feestelijke opening met muziek en dans (kinderen voor kinderen) kan iedereen na de lunch op pad langs de kraampjes.

Avondvierdaagse

Na de meivakantie ontvangt u informatie m.b.t. de avondvierdaagse in Heiloo. De deelnemers aan de PCCMaalwaterRun a.s. zondag wensen wij veel succes!

Theaterbende

Het is weer zover! Er is een nieuwe voorstelling van de Theaterbende Heiloo.
 Nee, jij trekt volle zalen!

We spelen weer in de bijzondere Cultuurkoepel in Heiloo.
De voorstelling wordt gespeeld door de leden van de Jongerenbende (13-18 jaar) en met vooroptreden van de leden van de Basisbende (10-12 jaar).
Er zijn twee voorstellingen:
- zaterdag 3 juni 19.30 uur
- zondag 4 juni 14.30 uur