'Aangehaald'(vrijdag 24 maart 2023)

24-03-2023

Audit

Lentekriebels

Temperatuur gymzaal

Grote Rekendag

Voorbereiding paasviering op school

Schoolvoetbal

Audit

Dinsdag 28 maart vanaf 8.00 uur bezoekt een auditteam de Benedictusschool. De auditoren zullen in verschillende groepen een rekenles volgen. Ook zullen zij dinsdag afzonderlijk in gesprek gaan met groepjes leerlingen en met leerkrachten.

De audit is bedoeld om te leren/verbeterslagen te kunnen maken en de auditoren zijn ‘critical friends’ door constructieve feedback te geven.

Lentekriebels

In alle groepen is net als in de afgelopen jaren, op een leuke en verantwoorde manier aandacht besteed aan de ’Lentekriebels’.

Temperatuur gymzaal

Donderdag is vanuit de drie besturen Blosse, Isob en Tabijn een brief gestuurd naar de wethouders van Heiloo en Castricum met Huisvesting in hun portefeuille.

Onze vakleerkracht Saskia heeft ook bezwaar ingediend bij de gemeente en zelf contact gehad met de media. Niet alleen de temperatuur maar ook de schoonmaak verdient aandacht.

Grote Rekendag

Het thema van de Grote Rekendag is dit jaar: De afvalberg

Woensdag 29 maart staat in het teken van Afval en wij zullen dit thema met de kinderen gezamenlijk openen in Hetloo.

Voorbereiding paasviering op school (nieuws van de paascomissie)

Op donderdag 6 april vieren we op school het Paasfeest met elkaar. Wij doen dit met een viering op school en aansluitend een paasontbijt in de groepen.

Ieder kind heeft vandaag op school een briefje ingevuld met informatie over wat hij/zij graag eet. De briefjes worden verzameld en door trekking mag ieder kind voor een ander kind iets lekkers klaarmaken. Dit briefje hebben de kinderen vandaag meegenomen naar huis.

Thuis verzorgt u samen met uw kind het ontbijt voor degene wiens naam op het briefje staat (wilt u ook de naam op het ontbijtje zetten). Om ervoor te zorgen dat er geen grote verschillen ontstaan, verzoeken wij u om u te houden aan hetgeen het kind heeft opgeschreven. Dus geen chocola of cadeautjes!

De gedachte van samen iets delen en eten met elkaar staat centraal.

Schoolvoetbal

Vandaag gaat het schoolvoetbal voor groep 7 en 8 van start. Volgende week woensdag spelen de kinderen van groep 5-6 het toernooi en vrijdag 31 maart ronden de teams van groep 7 en 8 het toernooi af. De wedstrijden vinden plaats op het terrein van HSV.

Succes allemaal!

rekendag rekendag