'Aangehaald'(vrijdag 17 maart 2023)

17-03-2023

Eindstand Heitje voor karweitje

Kangoeroewedstrijd

Lentekriebels

Schoolvoetbal

Eindstand actie Heitje voor karweitje

Het totaalbedrag van heitje voor karweitje is €2646,00 (1796,00 karweitjes en €850,00 tulpen). Wat is er hard gewerkt door de kinderen en dat allemaal voor het goede doel. De opbrengst van de actie is overgemaakt naar giro 555 van SHO ten behoeve van de slachtoffers van de aardbeving in Syrië en Turkije.

We zijn supertrots op alle kinderen.

Kangoeroewedstrijd

Uit alle groepen deden afgelopen donderdag 2 kinderen mee aan de Kangoeroewedstrijd. De W4Kangoeroewedstrijd is een reken- en wiskundewedstrijd die jaarlijks in maart op veel scholen wordt georganiseerd en door leerlingen wordt gemaakt. De uitslag volgt binnen een paar weken.

Lentekriebels

Deze week staat in het teken van de lentekriebels (seksualiteit)

Aandacht voor seksualiteit en seksuele diversiteit is één van de verplichte kerndoelen van het onderwijs. Het gaat dan over thema’s als seksuele ontwikkeling, seksuele weerbaarheid, wensen en grenzen, normaal gezond seksueel gedrag van kinderen en informatie over veranderingen in de puberteit (voorbeelden van lessen: Relaties en seksualiteit ”Hoe groeit een baby in de buik?”, ”Waarom heeft Esmee twee moeders?”, Wanneer ben je verliefd?”, ”Wat gebeurt er als je puber wordt?)

Op school werken wij van groep 1 tot en met 8 met de Kanjertraining, waarin deze onderwerpen aan bod komen middels praatplaten.

Schoolvoetbal

In groep 5-6-7-8 wordt na schooltijd getraind voor het schoolvoetbaltoernooi. Alle scholen in Heiloo doen daaraan mee. Vrijdag 24 en vrijdag 31 maart spelen de jongens en meiden vanaf 15.00 uur wedstrijden op het terrein van HSV.

Op woensdagmiddag 29 maart spelen de jongens en meisjes van groep 5-6 vanaf 13.30 uur de wedstrijden op HSV.

Kangoeroewedstrijd 2023 Kangoeroewedstrijd 2023
actie actie
Totaal de actie opbrengst Totaal de actie opbrengst