Voorleeswedstrijd, presentaties, basistaken rekenen

20-02-2023

Beste ouders,

Door onze nieuwe reken didactiek kan het soms zijn dat uw kind de basistaak niet af heeft. 75 minuten reken per dag is best veel ...gevolg....extra huiswerk.

Aan het begin van het schooljaar stuurde ik reminders als dit het geval was. In het kader van het eigenaarschap is het beter dat de kinderen zich zelf verantwoordelijk voelen voor hun basistaak. U bent thuis uiteraard de achterwacht😉.

Hoe gaat dit nu in zijn werk. U vraagt uw kind met enige regelmaat of hij/zij de basistaak af heeft.

Is dit niet het geval zorgt u ergens die week dat uw kind deze taak kan afmaken.

Heeft uw kind bij de tegel ”taken” geregeld herhalingstaken? Dat betekent dat de stof nog te lastig is. Deze taken zijn erg geschikt om te maken als ”extra: rekenwerk. Hier wordt door ouders regelmatig om gevraagd....bij deze🤓

Gym

Vandaag was de gymles op de tennisbaan. We zijn er lekker gezond naar toe gewandeld. De 10.000 stappen regel:)

Automatiseren

In het kader van het eigenaarschap hebben de kinderen achterop de automatiseringsboekjes zelf een analyse gemaakt van hun prestaties. Ze moesten kijken naar twee dingen:

1)De groei

2)Waarom vind ik een bepaalde som nog lastig en wat kan ik daar aan doen.

Leuk om nog even te bespreken met uw kind.

Kijkt u eens naar de eerste foto:

Onze voorleeskanjer Loa tijdens de voorleeswedstrijd!!

agenda:

9-3:Rijksmuseum A’dam