'Aangehaald' (vrijdag 10 februari 2023)

10-02-2023

Heitje voor karweitje

Foto Wall Karweitje

Rapporten

Carnaval

(te) Koude gymzaal

Wie jarig is, mag trakteren

Heitje voor karweitje

Afgelopen maandag werden Turkije en Syrië getroffen door meerdere krachtige aardbevingen en naschokken. Enorm veel schade, het dodental loopt op en veel mensen zitten, vanwege instortingsgevaar, onbeschermd in de ijzige kou.

Kinderen kwamen deze week al met verschillende ideeën op school om geld in te zamelen.

Het is mooi dat kinderen zich willen inzetten voor een goed doel, los of de ouders zelf al actie hebben ondernomen.

Alle kinderen kunnen helpen en daarom gaat vanaf vandaag onze schoolactie Heitje voor Karweitje van start.

Foto Wall Karweitje

Kinderen kunnen met klusjes geld verdienen en alle beetjes helpen.

Zij hebben vandaag een blad meegekregen waarop klusjes kunnen worden genoteerd en het geld dat daarmee is verdiend. Het is leuk om kinderen, bezig met een klus, op de foto te zetten en de foto mee te geven naar school. Er ontstaat dan een foto Wall met allemaal kinderen die zich met een Heitje voor Heitje inzetten voor anderen. De kinderen stimuleren zo elkaar ook om ook iets te doen.

Het geld wordt op school in een pot gedaan en natuurlijk houden we de stand bij. De actie loopt nog even door na de krokusvakantie en dan zullen wij het bedrag  overmaken naar GIRO555.

Rapporten

Vandaag zijn alle rapporten meegegaan naar huis en vanaf volgende week tot de vakantie staan de gesprekken ingepland. Met kinderen en ouders van groep 8 vinden er adviesgesprekken Voortgezet Onderwijs plaats.

Carnaval

Vrijdag a.s. mogen alle kinderen verkleed op school komen want dan vieren wij Carnaval. De kinderen van groep 1-2-3 hebben de hele dag feest en in de andere groepen barst het feest los vanaf 12.00 uur.

(te) Koude gymzaal

Zoals bekend is in de gymzaal de verwarming minimaal en nu met de vorst is het erg koud in de gymzaal. We vragen u om uw kind een lange gymbroek en/of truitje mee te laten nemen naar de gymles.

Wie jarig is, mag trakteren

Rotary is 100 jaar.

Daarom nodigt Rotary Club Heiloo 100 kinderen uit om samen feest te vieren.

Dat doen we in de IJshal in de Meent in Alkmaar op vrijdagmiddag 3 maart.

Geef je snel op als je in groep 5 t/m 8 zit want er zijn 100 plekken

Opgeven doe je op https://www.pccmaalwaterrunenwalk.nl/ijspret

Actie Actie