Groep 8

27-01-2023

Deze week hebben we het veel over vogels gehad. Bij spelling kwamen de leeuweriken, haviken en kieviten aan bod bij de onbeklemde meervoud. Uw kind kan er vast nog meer noemen. Voor topondernemers hebben we een Kahoot gedaan over het herkennen van de meest voorkomende tuinvogels en vrijdag hebben we een creatieve opdracht gedaan waarbij we ’zachte’ vogels hebben gescheurd (zie foto).

Na het rijgen van pinda’s hebben we een mooi uitzicht op de hongerige vogels vanuit ons lokaal. Voorlopig hebben we alleen nog maar kauwen gezien en we hopen op nog een paar mooie soorten. Dit weekend is de Nationale Tuinvogeltelling, een leuke activiteit om te doen. En er zitten een aantal echte vogelaars in onze klas die al vele soorten herkennen.

Deze week hadden we vele kinderen die thuis waren vanwege ziekte, daarom hebben we de Cito’s uitgesteld. Komende week maandag en dinsdag zullen we de laatste toetsen nog afnemen.

Alvast voor in de agenda: vrijdagmiddag 24 en 31 maart vindt het schoolvoetbaltoernooi plaats voor de kinderen die mee willen doen. We gaan komende week de teams opgeven en dan zal er binnenkort meer informatie volgen.

Kauw Kauw
Vogels1 Vogels1