'Aangehaald'(vrijdag

13-01-2023

Masterplan onderwijs

Het gaat straks een keer mis!

Alle jarigen: GEFELICITEERD en…..

Bericht uit ´t Oosthonk

Natuurlijk eerst voor iedereen nog de beste wensen voor 2023!

We zijn allemaal goed gestart na de kerstvakantie hoewel een enkele leerkracht helaas vanwege griep deze week thuis moest blijven. We hopen het griepvirus (het heerst) wel buiten de deur te houden zodat kinderen en leerkrachten allemaal gewoon naar school kunnen komen.

Volgende week gaan we starten met de Citotoetsen en wij zullen in de komende week in het kader van duurzaamheid aandacht besteden aan het thema Plastic soep.

Voor gevonden of achtergebleven spullen, zie foto’s.

Masterplan onderwijs

De minister wil samen met het onderwijsveld een integraal Masterplan basisvaardigheden opzetten voor de korte en de lange termijn. De reden voor het Masterplan is het feit dat de basis van kennis en vaardigheden die je in het latere leven nodig hebt, in een belangrijke mate op school wordt gelegd. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat prestaties van basisvaardigheden een dalend beeld laten zien.

Factoren als het toenemende aantal opdrachten dat een school krijgt en het gat tussen wetenschap en praktijk spelen een rol. Ook maatschappelijke trends zoals minder lezen en schrijven, minder bibliotheken, veranderde sociale verhoudingen in de samenleving en digitaliseren zijn van invloed op de prestaties van basisvaardigheden.

Het bestuur van Blosse, schooldirecties en teams zullen zich gezamenlijk gaan buigen over een Plan van Aanpak waarbij de speerpunten Taal, Rekenen en Burgerschap uit het Masterplan concreet zullen worden uitgewerkt. Ook het toezicht vanuit de inspecties op de scholen zal worden uitgebreid. Wordt vervolgd.

Het gaat straks een keer mis!

Autoverkeer voor school en parkeren

We zien steeds vaker tamelijk onveilige verkeerssituaties ontstaan voor de school.

Het dringende verzoek is daarom om tijdens de haal- en brengmomenten van kinderen niet meer voor de school langs te rijden. Ik wil u vragen om deze oproep ook te communiceren met de oppas en/of grootouders die de kinderen brengen en halen.

Wegrijden van de parkeerplaats voor de school tijdens de spits is niet handig omdat op dat moment veel kinderen lopend, steppend of fietsend naar huis willen gaan. Liever even verderop staan wachten heeft onze voorkeur.

Zo werken wij samen met u aan een veilige schoolomgeving.

Alle jarigen: GEFELICITEERD en…..

Een goed begin is het halve werk en we hopen dat u rekening wilt houden met het schoolbeleid om de traktaties gezond en bescheiden te houden. (ook geen speelgoed).

Bericht uit ´t Oosthonk

Zaterdag 21 JANUARI kunnen de kinderen weer naar hartenlust komen dansen in ´t Oosthonk tijdens onze PYJAMADISCO. De kinderen mogen weer hun mooiste pyjama dansoutfit aan.

Voor kinderen van groep 3 tot en met 5 staat onze DJ te draaien van 18.00 uur tot en met 19.30 uur.

De kinderen van groep 6 tot en met 8 zijn van harte welkom van 20.00 uur tot en met 21.30 uur.

De zaal gaat 10 minuten voor aanvang van de disco, 17.50 uur en 19.50 uur, open.

Kosten €4,- per persoon, inclusief een drankje en iets lekkers.

Tot zaterdag 21 januari!

20230111_141719 20230111_141719