Lichtjesavond 12 januari Benedictuskinderen

Informatie van de oudervereniging

Lichtjeswandeling donderdag 12 januari 2023

Beste ouder/verzorger,

Na alle feestelijkheden van kerst en oud en nieuw blijven wij nog even in de donkere januarimaand en daarom lopen de kinderen van de Benedictusschool op donderdag 12 januari tussen 17:00 – 19:00 een lichtjeswandeling door Plan Oost. Samen komen, gezelligheid en warmte delen met bewoners als lichtpuntjes voor het nieuwe jaar.

Wij hopen alle kinderen op donderdag 12 januari om 17.00 uur terug op school te zien. Wij verzamelen in de klassen en zullen met tussenpozen van ongeveer 10 minuten een gecombineerde groep laten vertrekken aangevuld met ouders/verzorgers die, net als een aantal leerkrachten, mee willen helpen bij de begeleiding van kinderen tijdens het lopen.

Huizen een lichtpuntje?
De bewoners van huizen op de looproute zijn voor de kerstvakantie middels een brief geïnformeerd over de lichtjeswandeling met de vraag om het huis/tuin dan sfeervol te verlichten. Bijvoorbeeld door eventuele kerstverlichting tot deze datum te laten hangen of lantaarns of waxinelichtjes buiten te zetten. Na afloop is er een prijs voor de mooiste/ leukste / origineelste versiering op de looproute.

De wandelroute wordt door ons met verlichting en kunstwerken van de kinderen aangekleed. Ook wordt de route op verschillende plekken muzikaal omlijst.

Tot slot
Vindt u het zelf ook leuk om de route mee te lopen? Dan bent u uiteraard van harte welkom. U vindt de route bij deze brief. Wij willen u alvast bedanken voor uw medewerking en hopen op een mooie, gezellige en droge lichtjesavond.

In de loop van volgende week zal eventueel nog aanvullende informatie door school worden verstrekt.

Hartelijke groet,

Oudervereniging R.K. Basisschool De Benedictus