Groep 8

18-11-2022

De komende twee weken vinden de voorlopige adviesgesprekken plaats op school. Het is de bedoeling dat de kinderen zelf ook aanwezig zijn bij de gesprekken.

Met taal zijn we bezig geweest met het thema Ruimte. We hebben onder andere geleerd om een gebruikshandleiding te schrijven voor de lancering van een waterraket. Hierbij moest gebruik worden gemaakt van woorden die een volgorde aangeven en het moest in de gebiedende wijs geschreven worden. Natuurlijk hebben we de raket ook echt gebouwd en gelanceerd. Of het goed ging kunt u in het filmpje zien.

Met de Kanjertraining zijn we bezig geweest met het thema: onbekend maakt onbemind. Het idee hierachter is dat als je elkaar beter kent, je ook makkelijker rekening met elkaar kunt houden. We hebben gesprekken gevoerd met klasgenoten die we niet heel veel spreken. Door molvragen te stellen hebben we elkaar iets beter leren kennen.