'Aangehaald' (vrijdag 28 oktober 2022)

28-10-2022

“De oceaan begint in je eigen huis”

Kanjeravond

Leerlingenpanel

Burgerschap en De Loet

De Speelgoedbank

Sterrenlicht Heiloo

AAN in het donker

“De oceaan begint in je eigen huis”

Namens De Rotary werd deze week een prachtig boek overhandigd aan de directie van de school. De Rotary vraagt zo aandacht voor het wereldwijde initiatief van Rotary voor: End Plastic Soup en zij werken samen met veel partners en scholen aan een schone oceaan.

Het boek: ‘Dit was de plastic tijd’ gaat over een smerig soepzootje & jonge helden en gaat zeker een plek krijgen in de groepen.

Kanjeravond

Dinsdag was de ouderavond over de Kanjertraining en o.l.v. Anniek deden de ouders ook mee aan enkele Kanjeroefeningen. De avond werd als waardevol en inspirerend ervaren en ook de humor ontbrak niet. Kortom, voor herhaling vatbaar!

Leerlingenpanel

Het leerlingenpanel heeft deze week vergaderd en zij hebben besloten om de verdeling van het buitenspeelgoed op een andere manier te gaan verdelen over de klassen zodat het speelgoed netjes blijft en een goede plek krijgt in de klas.

Burgerschap en De Loet

De kinderen van groep 8 hebben bij De Loet de aftrap verzorgd van de regionale groenspoor estafette. Samen met bewoners van De Loet en andere vrijwilligers hebben zij een ‘beleefpad’ aangelegd. De kinderen werden in De Loet verwend met limonade en gebak en maakten ook kennis met bewoners.

Het is de bedoeling dat kinderen van onze school af en toe met een bewoner van De Loet het ‘belevingspad’ samen gaan lopen. (Participatief burgerschap)

De Speelgoedbank

Er is al veel speelgoed binnengebracht voor de Kledingbank met Speelgoedbank in Egmond.

Maandag wordt het speelgoed aan het einde van de dag opgehaald en weggebracht dus langsbrengen kan nog altijd.

Sterrenlicht Heiloo

Stichting Trefpunt organiseert jaarlijks Sterrenlicht Heiloo voor inwoners van Heiloo die een dierbare hebben verloren. Wij hebben de 50 lichtjes wat verdeeld over de groepen en het is de bedoeling om de lichtjes op 5 november tussen 19.00 uur en 20.00 uur thuis voor het raam worden aangestoken. Zie verder inf@trefpuntheiloo.nl

AAN in het donker

Als fietser ben je kwetsbaar in het verkeer. Zeker als het donker wordt, dan is het extra belangrijk dat je goed zichtbaar bent. Daarom steunt Veilig Verkeer Nederland de overheidscampagne AAN in het donker! Hoe sta jij aan?

1. Zet je fietslicht aan
Meedoen is makkelijk! Een handige cue is de straatverlichting. Staat deze aan? Dan is het tijd je fietsverlichting aan te zetten. Ook bij regen of mist is verlichting verplicht.
2. Check je fiets
Is jouw fietsverlichting en -reflectie in orde? Je controleert het gemakkelijk op school met het project Veilig op de Fiets of thuis met de online VVN Fietscheck.
3. Val op met je kleding
Bij regen, schemering en in het donker valt felle​ of lichtgekleurde kleding het beste op. Bij mist ben je beter zichtbaar in donkere kleding. In alle gevallen helpen reflecterende strips ook om beter op te vallen.

De Loet De Loet
Plastic soup Plastic soup