27-10-2022

Wat een prachtige dag hadden we dinsdag bij het aanleggen van het beleefpad. Samen met de bewoners van de Loet hebben we ruim 800 planten gepland. Als goede buur houden we de tuin goed in de gaten en we zijn benieuwd hoe het er in het voorjaar uit zal zien. Wellicht gaan we nog een keer terug om met onze handen de klei in de bewoners te helpen met het wieden van onkruid. Via deze link (https://www.nhnieuws.nl/nieuws/310185/schoolkinderen-heiloo-leggen-groen-beleefpad-aan-bij-verzorgingshuis) kunt u nog een klein verslag zien.

Komende dinsdag moeten de kinderen op de fiets naar school. In de ochtend hebben wij een excursie bij het Stedelijk Museum in Alkmaar. Dit zal in het teken staan van de Tachtig jarige oorlog en de victorie die bij het ontzet van Alkmaar begon. In de klas hebben we al een aantal voorbereidende lessen gedaan, waarbij de kinderen in de huid zijn gekropen van 4 hoofdrolspelers van deze oorlog: Willem van Oranje, Filips II, Margaretha van Parma en de Hertog van Alva.
In de middag hebben de meeste kinderen de eerste Expertlessen op het PCC Heiloo. Op 6 december zijn de laatste Expertlessen en tot die tijd moeten de kinderen die deelnemen op dinsdag op de fiets naar school komen.