Benedictus en Speelgoedbank

14-10-2022

De Benedictus werkt mee aan…...de Speelgoedbank

Beste ouders,

Wij zijn Lilian en Evalien en wij zetten ons in als vrijwilliger om speelgoed in de zamelen.

Met verschillende scholen hebben wij inmiddels contact gehad en zetten met medewerking van o.a. de Benedictusschool een actieplan op om de ‘speelgoedbank’ van speelgoed te gaan voorzien.

Dat kan alleen slagen als veel mensen een steentje bij willen dragen.

Wij doen daarom een dringende oproep aan de scholen in Heiloo én aan alle kinderen om speelgoed in te zamelen voor de kinderen tot 12 jaar. We doen dit voor kinderen waarvan ouders om financiële redenen of door de thuissituatie geen speelgoed kunnen kopen in deze moeilijke tijd en met oog op de aankomende dure feestmaand.

Om praktische redenen is dit jaar als pilot gekozen voor één centraal Inleverpunt, nl. de Benedictusschool in Heiloo aan de J.P. Hasebroekweg 21 in Plan Oost.

In de week na de herfstvakantie kan overdag tussen 9.00 uur en 16.00 uur het speelgoed worden ingeleverd bij de Benedictusschool.

Op 1 november wordt het speelgoed opgehaald en gedoneerd aan de Kledingbank in Egmond aan den Hoef.

Het speelgoed komt ten goede aan gezinnen die al gekoppeld zijn aan de Kledingbank zodat wij zeker weten dat het ingezamelde speelgoed goed terechtkomt.

De Kledingbank in Egmond stelt zijn ruimte voor ons beschikbaar.

Met speelgoed bedoelen wij:

-Géén knuffels of elektronica

-Speelgoed tot 12 jaar

-Compleet, netjes en heel

-Speelgoed wat er zo uit ziet wat je zelf ook zou willen krijgen!

Alvast vriendelijk bedankt!

Lilian en Evalien