'Aangehaald' (vrijdag 14 oktober 2022)

14-10-2022

Afsluiting Kinderboekenweek

Leerlingenpanel

Aanvragen bijzonder verlof

Kanjeravond

Kledingactie

Peuters

Samenwerking met De Loet; de Plantestafette

Speelgoedbank

Jaarvergadering Oudervereniging verplaatst

Terugkommiddag brugpiepers

Fijne herfstvakantie

Afsluiting Kinderboekenweek

We hebben met elkaar genoten van alle inspirerende optredens van de kinderen op het podium en lopend over de Catwalk. Het thema Gi ga groen was mooi verwerkt in teksten, kleding en knutsels. Met het lied GIGAGROEN  werd de Kinderboekenweek feestelijk afgesloten.

Leerlingenpanel

Dinsdag kwamen de kinderen van de leerlingenraad voor de eerste keer bij elkaar. De leerlingenraad bestaat uit Joey (gr 3), Merijn (gr 4), (Indy (groep 5), Sanne (gr 6), Guus (gr 7) en Samuel (gr 8). Zij hebben vergaderd over het buitenspelen en het spelmateriaal. Hoe kunnen wij beter omgaan met het speelgoed en wat is een handige manier om de spullen op te bergen of te verdelen over de groepen? Wordt vervolgd.

Aanvragen bijzonder verlof

We merken dat ouders soms via een Topic een mededeling doen dat een kind niet komt vanwege bijv. een jarige opa/oma of een familiedagje. Uw kind wordt dan echter als Ongeoorloofd Afwezig verwerkt in het systeem omdat alle aanvragen voor bijzonder verlof via de directie moeten lopen. Bijzonder verlof mag alleen worden toegekend als er sprake is van een reden ‘buiten wil en wens gelegen’.

Kanjeravond

Vergeet u niet om u aan te melden voor de Kanjeravond op dinsdag 25 oktober? We hopen dat u erbij kunt zijn.

Kledingactie

Op donderdag na de herfstvakantie is de kledingactie. U kunt evt. vanaf woensdag kledingzakken inleveren op school en anders op donderdagochtend 27 oktober voor 9.00 uur.

Peuters

Op de peuterspeelzaal Pino is ruimte voor nieuwe peuters dus komt u gerust eens langs om met uw peuter een kijkje te nemen bij ons in het Kindcentrum.

Samenwerking met De Loet; de Plantestafette

Tussen half oktober en half november planten 9 gemeenten in Noord-Holland groene linten aan met bloembollen, vaste planten, struiken en/of bomen. Bij deze plant-estafettes zijn bewoners, scholen, zorginstellingen, ondernemers en lokale (natuur)verenigingen betrokken. De estafette begint in Heiloo en vindt de weken daarop plaats in Dijk en Waard, Bergen, Heemskerk, Uitgeest, Grootebroek, Alkmaar, Hollands Kroon en Castricum.

Op dinsdagochtend 25 oktober van 10.00 tot 12.00, doen leerlingen van groep 8 mee aan de GroenSpoor Plantestafette.  Samen met bewoners van De Loet gaan zij vaste planten en struiken planten langs een nieuw wandelpad in het grasveld voor de Loet. Een grote wens van de bewoners gaat hiermee in vervulling: meer geur en kleur tijdens het dagelijkse ommetje.

Deze actie is onderdeel van de 3e GroenSpoor Plantestafette, waarin 9 gemeenten samen met hun inwoners, scholen, bedrijven en verenigingen werken aan méér biodiversiteit en een mooie omgeving.

Op dinsdagochtend 25 oktober staat om 10.00 in de Loet koffie, thee en taart klaar en bent u welkom. Na een inleiding van wethouder Antoine Tromp, geeft Annika Langeveld van landschap Noord-Holland uitleg over de verschillende planten en hoe iedereen met een tuin kan zorgen voor meer vogels en vlinders in de tuin. Hierna is het tijd voor actie en gaan we naar buiten om te gaan planten. Wil je meedoen? Meld je dan aan bij Dorien Kottelman via info@degroenereiger.nl

Speelgoedbank

In een aparte nieuwsbrief heeft u vandaag informatie gekregen over de Speelgoedbankactie. In de week na de herfstvakantie kunt u of uw kind speelgoed inleveren voor het goede doel.

Jaarvergadering Oudervereniging verplaatst

De jaarvergadering van 26 oktober a.s. schuift een week door en zal nu plaatsvinden op woensdagavond 2 november 19.30 uur.

Terugkommiddag brugpiepers

Na een paar weken in het Voortgezet Onderwijs te zijn gestart, kwamen de als brugpiepers weer even terug op school in hun vertrouwde klas.  Het was druk, gezellig en er werden veel verhalen uitgewisseld. De gesprekken gingen o.a. over de kantine en snoep/ de fietstocht naar school/het huiswerk, leuke en stomme vakken/het schoolplein etc.

In de stijl van ‘petje op en petje af’ kregen de leerkrachten snel zicht op kinderen die in de eerste brugklasweken:

-te laat op school kwamen en een briefje moesten halen

-uit de les werden gestuurd

-hun boeken waren vergeten

-het huiswerk lastig vonden

-nieuwe vrienden hadden gemaakt

Bijna alle brugpiepers hadden nog een beetje heimwee naar hun oude vertrouwde Benedictusschool. Met een groepsfoto werd de eerste ‘reünie’ afgesloten maar buiten op het plein ging het chillen nog even door.

leerlingenpanel 22-23 leerlingenpanel 22-23
IMG-20221014-WA0002 IMG-20221014-WA0002