'Aangehaald' (vrijdag 16 september 2022)

16-09-2022

Automatiseren

Bekers

Kansengelijkheid

Schoenendoosactie

Directie afwezig

Automatiseren

Het team heeft ervoor gekozen om dit schooljaar schoolbreed de essentiële vakdidactiek op het gebied van automatiseren (o.a. tafels) te versterken. Wij doen dit door de planning bij te werken van het automatiseren, passend bij de leerlijn. Automatiseren is een basale bewerking om het werkgeheugen te ontlasten tijdens instructiemomenten. Uw kind kan ongetwijfeld vertellen dat het automatiseren als volgt verloopt:

Je maakt 1 minuut 20 sommen.​

We kijken de sommen na.​

Je zet een rondje op de foute antwoorden.​

Dit doen we 5 keer.​

We kijken de sommen samen na. ​

Jouw beste score kleur je op jouw eigen automatiseerblad.

De kalender

-Komende woensdag zijn de kinderen vrij i.v.m. een studiedag van het team.

-Kanjertraining voor ouders 25 oktober

In alle groepen worden Kanjerlessen gegeven en wij vinden het belangrijk om u kennis te laten maken met de Kanjertraining. Eerder is er gecommuniceerd dat de ouderavond van de Kanjertraining op 3 oktober plaats zou vinden. Dit moet echter dinsdag 25 oktober zijn.

Bekers

We zien veel kinderen een drinkbeker i.p.v. een drinkpakje meenemen naar school en dat vinden we een positieve ontwikkeling omdat het gebruik van een beker ook bijdraagt aan het verminderen van de afvalberg.

Kansengelijkheid

Afgelopen week woonde ik samen met een aantal collega’s op Blosse een lezing bij over Kansengelijkheid met Joris Luyendijk en Claire Boonstra. Zij hielden een betoog over kansengelijkheid voor kinderen en onze rol daarbij. Samen zetten zij ons denken op scherp, want doen we de dingen omdat het hoort of omdat het helpt? Kortom, het was een inspirerende sessie die weer leidt tot mooie gesprekken binnen het team.

Bericht van de organisatie Schoenendoos actie 2022 in Heiloo

Van kinderen, voor kinderen

Ook dit jaar doen we in Heiloo mee aan de schoenendoosactie.

Wat is dat voor een actie denkt u misschien?

Voor kinderen in voormalige oorlogsgebieden of vluchtelingenkampen worden

Schoenendozen versierd en gevuld met schoolspullen, een knuffeltje, tandenborstel enz.

De kinderen die zo’n mooie doos krijgen, mogen ook naar school en leren schrijven en

Rekenen, zodat ze meer kans hebben op een betere toekomst.

Wilt u met uw kind(eren) meedoen aan deze actie dan kan dat op verschillende manieren:

1. U kunt kijken op de site van de Schoenendoosactie (https://schoenendoosactie.nl/ )

2. Of u komt tussen 18 september en 30 oktober op een zondag tussen kwart voor 10 en kwart over 11 naar de Willibrorduskerk. Er staat dan een kraam met mensen waar

u informatie kunt vragen, geld kunt doneren of zelf spullen kopen bij de kraam.

Directie afwezig

Vanaf woensdag 21 september tot 4 oktober a.s. ben ik afwezig. Juf Eefje en/of meester Ivo zijn dan de collega’s waar u terecht kunt met evt. vragen die niet kunnen wachten.

Lezing Lezing