'Aangehaald'(vrijdag 25 maart 2022)

25-03-2022

Gezondheidsonderzoek 5-/6-jarigen op school

Schoolvoetbal 2022 staat op het punt van beginnen!

Na schooltijd

Personeel

Lentekriebels

Nieuwe buurtsportcoach

PCC Maalwaterrun & Walk

Gevonden sieraden

Gezondheidsonderzoek 5-/6-jarigen op school

Alle kinderen die geboren zijn in 2016 krijgen binnenkort een uitnodiging van de GGD voor het preventief gezondheidsonderzoek. Op 20 april 2022 is de doktersassistent op school. Uw kind wordt gemeten en gewogen, maar hoeft zich hiervoor niet uit te kleden. De doktersassistent doet daarnaast een ogentest, gehoortest en fijne motoriektest. Voorafgaand aan het onderzoek ontvangt u de uitnodiging met een vragenlijst. Het is belangrijk dat u de vragenlijst invult en binnen één week na ontvangst inlevert bij de leerkracht. Omdat het onderzoek van korte duur is en op school plaatsvindt, worden de ouder(s)/verzorger(s) niet uitgenodigd.

Heeft u bezwaar tegen het onderzoek of wilt u bij het onderzoek aanwezig zijn? Geeft u dit dan door aan de GGD via 088-0100 550 of ondersteuningJGZ@ggdhn.nl.

Schoolvoetbal 2022 staat op het punt van beginnen

Het schoolvoetbal gaat dit jaar op 1 en 8 april (groepen 7 en 8) en 6 april (groepen 5 en 6) plaatsvinden bij De Foresters en te vinden aan de Vennewatersweg 23 in Heiloo. Er wordt onder leiding van ouders na schooltijd al volop getraind door de jongens en de meiden. We hopen op een sportief en gezellig toernooi met veel supporters. Vanzelfsprekend respecteren wij de het optreden van de scheidsrechters.

Na schooltijd

Er zijn kinderen van onze school die na schooltijd optrekken met wat oudere kinderen en daarbij soms door elkaar worden verleid om het spelplezier van andere kinderen te bederven. Wij hopen dat u af en toe aan uw kind vraagt met welk spel hij/zij zich na schooltijd vermaakt.

Het schoolplein is in principe na schooltijd alleen bestemd voor de kinderen van de buitenschoolse opvang.

Personeel

Juf Peggy (gr 8) gaat ons helaas per 1 juni verlaten omdat zij een andere baan heeft geaccepteerd.  De ouders van groep 8 zijn deze week al geïnformeerd over het besluit van juf Peggy. Het lerarentekort speelt overal en dus ook op onze school. We hebben intern nu vacatures opengezet en wij gaan ervan uit dat de bezetting voor volgend schooljaar op tijd rondkomt. Ik hou u op de hoogte.

Lentekriebels

In alle groepen werd deze week aandacht besteed aan Lentekriebels. Het doel is om kinderen de juiste informatie en vaardigheden mee te geven voor een gezonde seksuele ontwikkeling. Eentje die past bij hun leeftijd en belevingswereld en hen helpt om op een latere leeftijd seksueel verantwoorde keuzes te maken. Binnen in de hal staan o.a. deze week de posters met de teksten: ‘ik mag zijn wie ik ben en jij ook’ en ‘mijn nee is nee en mijn ja is ja’.

Nieuwe buurtsportcoach

De nieuwe buurtsportcoach is Lies Bruijn en zij is te bereiken via de mail: l.bruijn@hollandsportbv.nl of telefonisch: 06-43041145.

PCC Maalwaterrun & Walk

Er zijn al behoorlijk veel aanmeldingen ontvangen voor de PCC Maalwaterrun. Ook zagen de sportcoaches dit jaar een stijging in het aantal aanmeldingen via de website. Inschrijven voor de PCC Maalwaterrun is tot in ieder geval zondag 3 april nog mogelijk via www.pccmaalwaterrunenwalk.nl.

Gevonden sieraden

Zie foto. De sieraden worden bewaakt op mijn kantoor 😊