'Aangehaald'(woensdag 9 februari 2022)

09-02-2022

Positief

Rapporten

Carnaval

Social media

Dodehoek les groep 7

Bedankt juf Henny

Onderhoud

Positief

Helaas zijn opnieuw deze week 3 collega’s, Juf Mirjam, Juf Lieke en juf Sacha, positief getest op Corona en ziek thuis. We verdelen daarom donderdag de kinderen van groep 6 over een aantal andere groepen en verder lossen wij de vervanging intern op. Zo voorkomen wij dat groepen noodgedwongen thuis moeten blijven omdat er geen invallers beschikbaar zijn.

Rapporten

Komende week gaan de rapporten mee.

Vanaf morgen worden de intekenlijsten in Kwieb open gezet voor de oudergesprekken. De gesprekken vinden plaats na de voorjaarsvakantie.

Carnaval

Vrijdagochtend 18 februari (dus niet donderdag!) vieren we met de eigen groep Carnaval op school. Het is ook wel weer tijd voor een feestje en alle kinderen mogen verkleed naar school komen (of in hun onesie). De oudervereniging zorgt deze ochtend voor een lekkere traktatie en ook voor drinken. U hoeft dus niets mee te geven volgende week vrijdag.

Om 12.00 uur begint dan voor iedereen de voorjaarsvakantie en wij wensen eventuele wintersporters veel plezier.

Social media

Vanaf morgen schenken wij in verschillende groepen aandacht aan o.a. het gebruik van social media.  In Hetloo is een themahoek ingericht met posters en kunnen kinderen over stellingen met elkaar in gesprek.

Februari is voor Blosse de maand van de Privacy en wij vinden februari daarom ook een passende periode om het aanbod Digitaal Burgerschap standaard als thema op te nemen in onze jaarplanning.

Dodehoek les groep 7

Maandag krijgen de kinderen van groep 7 een verkeersles aangeboden over de Dode hoek. De dode hoek van grote voertuigen zoals vrachtauto’s, inzamelingswagens, bussen of tractors, is zo’n gevaar waarvan veel kinderen zich niet bewust zijn. Het gevaar schuilt hier letterlijk in een klein hoekje. Daarom doen wij de dodehoek les jaarlijks op onze school!

Bedankt juf Henny

Bedankt juf Henny, want we zijn blij dat je in de afgelopen weken op woensdag in groep 8 hebt willen invallen bij ons.  We onderzoeken nog hoe we na de voorjaarsvakantie de woensdag in groep 8B gaan oplossen.

Onderhoud

De firma John Koomen uit Wognum gaat in de voorjaarsvakantie het zand van de zandbak(ken) vervangen.

In de voorjaarsvakantie van 21-02 t/m 25-02 wordt door schoonmaakbedrijf Solarfy uit Heerhugowaard de buitenzijde van de kozijnen en gevelbekleding schoongemaakt.

Komende vrijdag verschijnt geen ‘Aangehaald’.

20220209_160203 20220209_160203