'Aangehaald', update Corona (woensdag 26 januari 2022)

26-01-2022

Update Corona

Laatste werkweek juf Nanda

Citotoetsen en rapporten

Hoofdluis, check!

Carnaval verplaatst

Update Corona

Ik stuur u een update n.a.v. de persconferentie gisteravond.

Kinderen op de basisschool en buitenschoolse opvang hoeven niet meer in quarantaine als zij, nadat zij in contact zijn geweest met iemand met corona, geen klachten hebben.

Het is heel fijn voor de kinderen dat de quarantaineregels niet meer zo streng gehanteerd hoeven te worden. Toch kan het betekenen dat kinderen thuisonderwijs krijgen aangeboden of dat een groep gesloten moet worden, omdat de leerkracht of pedagogisch medewerker corona heeft. Deze versoepeling zal ongetwijfeld tot meer besmettingen leiden, ook bij onze collega’s.

In groep 7 bleek het aantal besmettingen (nu 18) afgelopen week te zijn opgelopen en vanaf afgelopen maandag 10.00 uur is de hele groep 7 overgegaan naar afstandsonderwijs.

Er zijn op dit moment ook leerkrachten die (nog) negatief testen maar wel een positief geteste huisgenoot hebben. We bekijken per dag de situatie.

De volgende regels blijven van kracht in het primair en voortgezet onderwijs:

Leerlingen met neusverkoudheid of andere coronaklachten doen een zelftest. Als de test positief is, gaan ze naar de GGD-teststraat en blijven thuis. Met een negatieve zelftest mag je naar school, maar het dringende advies is wel om bij klachten dagelijks een zelftest te doen.

De laatste werkweek van Juf Nanda

Een gekke week met gemengde gevoelens.

Juf Nanda is al vanaf 2008 het vertrouwde gezicht van onze kleuters. Wij, en in het bijzonder haar naaste collega’s Manon en Heleen, gaan Nanda zeker missen. Wij wensen haar succes met haar nieuwe uitdaging. Juf Nanda heeft veel kinderen in de klas gehad en ’s middags zal zij de kinderen van de andere groepen ook even gedag gaan zeggen.

Vrijdag a.s. is er op het kleuterplein vanaf 14.15 uur gelegenheid om afscheid te nemen van juf Nanda. We houden ons wel aan de basisregel 1 ½ m afstand houden.

Citotoetsen en rapporten

Het schema van het afnemen van reguliere toetsen en de citotoetsen staat onder druk omdat veel kinderen met enige regelmaat ontbreken in de klas. Mogelijk wordt in enkele groepen het meegeven van de rapporten uitgesteld.

Hoofdluis Check!

Er heerst hoofdluis en wij raden u aan om dagelijks uw kind(eren) te controleren op hoofdluis.

Carnaval op school

Carnaval wordt verplaatst van donderdag 17 februari naar vrijdagochtend 18 februari. De voorjaarsvakantie begint om 12.00 uur.

Vrijdag a.s. verschijnt geen nieuwsbrief.

N N
20220125_130021 20220125_130021