'Aangehaald' (dinsdag 4 januari 2022)

04-01-2022

Beste wensen

Veilige leer- en werkomgeving

Gymles maandag

Snottebellenbeleid

Examen typen

Kleutergroep

Beste wensen

Allereerst wil ik u namens de collega’s een gelukkig en gezond 2022 toewensen.

We zijn heel blij dat we weer opengaan op 10 januari en dat de kinderen hun bakje of tas met schoolspullen maandag weer mee naar school kunnen nemen. Er is dus geen sprake meer van een verlengde kerstvakantie en afstandsonderwijs.

Veilige leer- en werkomgeving

Het team van de Benedictus wil er alles aan doen om een veilige leer- en werkomgeving voor de kinderen en de teamleden te realiseren want het laatste wat we willen is dat opvang en onderwijs later deze winter toch weer gesloten moeten worden.  De Omikronvariant verspreidt zich razendsnel en we horen van Blosse dat op andere locaties collega’s toch geveld worden door het virus, ondanks dat zij er alles aan doen om een besmetting te voorkomen. Het dringend advies is daarom nog steeds om kinderen van groep 6-7-8 mondkapjes te laten dragen bij binnenkomst en in de hal. Voor volwassenen in het gebouw is het dragen van een mondkapje verplicht.

Alleen samen krijgen we corona onder controle.

Snottebellenbeleid

Voor kinderen van 4-12 geldt dat zij met alle klachten passend bij COVID-19 thuisblijven, dus ook bij milde verkoudheidsklachten. Met een negatieve testuitslag kunnen zij weer naar het Kindcentrum.

Gymles maandag

Maandag 10 januari krijgen de kinderen gymles van juf Tessa en nemen hun gymspullen weer fris mee naar de gymzaal aan de Burenweg. Kinderen van groep 4 starten maandag om 8.30 uur op school en gaan dus niet eerst naar de gymzaal.

Examen typen

Woensdag 12 januari ronden een aantal kinderen de typecursus af met een officieel examen. Succes volgt zeker!

Kleutergroep

In de kleuterbouw start maandag onze nieuwe collega juf Jolien Zuurbier en Juf Nanda zal op 28 januari afscheid nemen van de Benedictusschool. Nanda verlaat na ruim 10 jaar onze school en gaat een nieuwe uitdaging aan bij een ander bestuur.  Meer informatie volgt binnenkort.