'Aangehaald' (vrijdag 10 december 2021)

10-12-2021

Sinterkerst

School blijft open

Kerstontbijt

Start kerstvakantie

Zelftesten

Paarse Vrijdag 10 december

Weg aanbieding, maar wel met humor

Sinterkerst

Afgelopen vrijdag waren we nog in de ban van Sinterklaas en kwamen de ouders van de versiercommissie na school al langs om de school te versieren in de sfeer van Kerstmis. Dank jullie wel ouders, want het is binnen prachtig geworden. Maandag werd nog over het Sinterklaasweekend gesproken en natuurlijk ook over de cadeautjes die de kinderen van Sinterklaas hadden gekregen.

School blijft open

Minister Slob kondigde donderdagavond aan dat de scholen openblijven en de start van de kerstvakantie dus niet wordt vervroegd met een week. Dat is fijn en daarom kunnen wij wat meer duidelijkheid geven over periode tot de kerstvakantie.

Kerstontbijt

Het kerstdiner gaat vanwege Corona niet door en daarom gaan we op WOENSDAG 22 december samen ontbijten met de kinderen. Wij vragen u (i.v.m. corona) om zelf voor uw kind een kerstontbijt te maken en het ontbijt woensdagochtend 22 december feestelijk ingepakt mee te geven naar school. Het wordt een sfeervol ontbijt.

Start kerstvakantie

Vrijdag 24 december is een studiedag en dan zijn de kinderen de hele dag vrij en begint de kerstvakantie.

Zelftesten

Donderdagmiddag werden pas de dozen met zelftesten geleverd op school en alle kinderen van groep 6-7-8 hebben daarom vandaag 4 zelftesten meegekregen. De bedoeling is dat de kinderen 2x per week een zelftest doen. In de week voor de kerstvakantie worden opnieuw zelftesten geleverd voor de periode na de kerstvakantie. (Indien op tijd geleverd)

Paarse Vrijdag 10 december

Vandaag is het Paarse Vrijdag: Een dag in het teken van jezelf kunnen zijn.

Het team heeft dit jaar te weinig tijd gehad om een verantwoord aanbod te verzorgen m.b.t. Paarse Vrijdag. In het kader van goed Burgerschap vinden wij (en met ons de MR) het belangrijk dat wij de Paarse Vrijdag structureel gaan opnemen in het activiteitenplan van de school. De Paarse Vrijdag vindt jaarlijks plaats op de 2e vrijdag van december.

Weg aanbieding, maar wel met humor

Dinsdag werden 5 zware XXXL flessen wasmiddel á 5 liter naar binnen gebracht die in de aanbieding waren, want we letten als school natuurlijk op de kleintjes. Maar ieder voordeel heeft zijn nadeel en ieder nadeel heeft een voordeel: Eén van de flessen gleed op het tapijt in de hal stuk op de grond. Samen met een collega werd de 5 liter wasmiddel van het tapijt geschraapt en sindsdien ruikt de hal ongelooflijk fris.

kerstversiering kerstversiering
mondkapjes mondkapjes