'Aangehaald' (vrijdag 25 juni 2021)

25-06-2021

Versoepelingen

Mondkapjes

Snottebellenbeleid

Afscheidsavond en musical groep 8

Schoolvoetbal

Geslaagde week

NPO gelden (Nationaal Plan Onderwijs

Wijziging inzet personeel schooljaar 2021-2022

Actie Kinderopvang voor een goede CAO

Kortingsbonnen Kermis Heiloo

Online Bibliotheek-app

Zomerboeken aanbod

Versoepelingen
Het kabinet heeft besloten de geldende richtlijnen in het primair onderwijs en de kinderopvang te versoepelen per 26 juni. Zo kan vanaf volgende week de cohortering van kinderen worden losgelaten, mag groep 8 een eindmusical opvoeren (publiek op 1,5 meter!)

Mondkapjes

Vanaf maandag hoeven de kinderen van de bovenbouw geen mondkapjes meer te dragen. Binnen de school bewaren de teamleden en stagiaires afstand van 1,5 meter en dragen anders een mondkapje.

Snottebellenbeleid

Het snottebellenbeleid, bron- en contactonderzoek (BCO) en quarantaineregels blijven voorlopig gelden. Mede vanwege de risico’s die vakanties naar het buitenland met zich meebrengen tijdens de zomervakantie. Deze wijzigingen blijven waarschijnlijk van kracht tot de start van het nieuwe schooljaar.

Afscheidsavond en musical groep 8

Donderdag a.s. is de afscheidsavond van groep 8. Voor de andere groepen wordt de musical op woensdagochtend en op donderdagochtend opgevoerd. Wij ontvangen de ouders op afstand van 1,5 meter en zetten de stoelen verantwoord op afstand neer.

Schoolvoetbal

De organisatie kijkt met een goed gevoel terug op twee geslaagde dagen want het is toch gelukt om met de huidige maatregelen een toernooi te organiseren. Tijdens deze dagen zijn er voorwerpen blijven liggen. Deze kunnen zaterdag opgehaald worden bij HSV. (Foto)

Geslaagde week

Er waren veel (schoolreis) activiteiten deze week op school. Er werden door kinderen van 1 t/m 4 bijv. poffertjes gegeten en zij volgden een workshop dansen; voor groep 5-6 werd een bootcamp georganiseerd met ook opdrachten in de wijk, en de kinderen van de groepen 7 fietsten naar de midgetgolfbaan, het strand en gingen lekker eten.

NPO gelden (Nationaal Plan Onderwijs

Met de MR hebben wij afgelopen week gesproken over het Plan van Aanpak voor de besteding van de gelden. Het Plan van Aanpak kunt u binnenkort vinden op de website van de school. Naast materiaal, scholing en inhuren experts wordt er ook extra personeel ingezet:

Wijziging inzet personeel schooljaar 2021-2022

In groep 5 komt een betaalde Lio-leerkracht 2 dagen in de week op donderdag en vrijdag en wordt juf Anne op maandag-dinsdag en donderdag gekoppeld aan groep 5

In groep 6 komt juf Monique een extra ochtend RT verzorgen

In groep 7 staan volgend jaar:

Jasper op maandag en dinsdag (extra handen op maandag door juf Marian en op dinsdag door meester Jolle.

Jolle op woensdag donderdag en vrijdag (extra handen op donderdag en vrijdag van Jasper)

Actie Kinderopvang voor een goede CAO

Het College van Bestuur van Blosse ondersteunt de acties die aangekondigd en ingezet zijn om de onderhandelingen voor een nieuwe CAO Kinderopvang kracht bij te zetten. Op verschillende locaties zullen medewerkers een ludieke actie gaan voeren op 1 juli. (We zijn dus niet gesloten)

Kortingsbonnen Kermis Heiloo

Van 1 t/m 4 juli is er kermis in Heiloo. De attracties staan weer op het terrein aan de Omloop. Voor de kermisliefhebbers zijn er kortingsbonnen beschikbaar via de site www.KermisKorting.nl.

Online Bibliotheek-app

Lekker lezen op het strand? Of een luisterboek voor in de auto? Speciaal voor kinderen die nog geen ervaring hebben met de bieb, heeft Jeugdbibliotheek.nl de zomeractie Boek ‘n Trip! Met de online Bibliotheek-app beleeft je kind in juli en augustus gratis de leukste e-books en luisterboeken op een telefoon of tablet. Hoe werkt het? Vanaf 1 juli ontdek je de selectie zomerboeken per leeftijdscategorie en download je ze in de online Bibliotheek-app. Geen gedoe: je hoeft er niet voor naar de bibliotheek, geen lid te worden en ook niet te zeulen met boeken. Zo beleeft je kind tijdens de vakantie de spannendste avonturen en voorkom of verhelp je ook meteen een leesachterstand. Leuk, en handig! Lees en luister nu via de online Bibliotheek-app!

Zomerboeken (gratis)

Van Malmberg voor jou: het vrolijke zomerboek ‘Festival’. Festival staat boordevol leerzame opdrachten uit Malmbergmethodes zoals Staal, Taal actief, De wereld in getallen, Pluspunt, Lijn 3, Karakter en nog veel meer!

We delen de link met u, zodat u Festival zelf kunt printen en kinderen spelenderwijs extra kunnen oefenen.

poffertjes gr4 poffertjes gr4
Bootcamp 1 Bootcamp 1