'Aangehaald'(vrijdag 4 juni 2021)

04-06-2021

Oudervereniging over de besteding ouderbijdrage

Rustig rijden

Typen

Kampweek

Burgemeester

De Spot

Ieptoets zeer goed gemaakt

Oud ijzer weg

Overzicht van vakanties

Oudervereniging over de besteding ouderbijdrage

De bijzondere situatie waar we ook dit schooljaar mee te maken hebben heeft invloed op de activiteiten die de oudervereniging organiseert of waar zij een aandeel in heeft.

Gelukkig zijn de meeste activiteiten, al dan niet in aangepaste vorm, door gegaan. Helaas zit schoolreis voor groep 1 t/m 7 er dit jaar niet in. Ter compensatie gaat elke leerkracht met zijn/haar groep een leuk alternatief bedenken. Vanzelfsprekend stelt de Oudervereniging hiervoor het budget dat eigenlijk voor schoolreis bedoeld was beschikbaar. Het bestuur van de Oudervereniging buigt zich over hoe het restant besteed kan worden. Hoe dan ook komt dit toe aan iets leuks voor de kinderen, waarschijnlijk in het volgende schooljaar. Zodra hier meer duidelijkheid over is, laten we dit weten. En uiteraard legt het bestuur in de jaarvergadering in oktober verantwoording af over de besteding van de ouderbijdrage. Mocht je hier vragen over hebben, neem dan contact op met één van de bestuursleden van de oudervereniging.

Rustig rijden

Vandaag was er bijna een aanrijding tussen een fietser een auto die te snel reed. Wij hopen dat iedereen zijn/haar snelheid wil aanpassen op die momenten dat het spitstijd is rond school.

Het is al heel fijn dat de J.P. Hasebroekweg voor school nu veilig is voor schoolgaande kinderen omdat er geen auto’s meer voor school stoppen en /of keren.

Typen

De kinderen van groep 6 en 7 hebben deze week een flyer meegekregen met informatie over typelessen volgend jaar. De typelessen vinden plaats op school. Wij bieden deze mogelijkheid al jaren aan en hebben tevreden deelnemers.

Kampweek

Wij kijken terug op een geslaagde, frisse en sportieve kampweek (in totaal 150 km afgelegd) van groep 8 op Texel. Dank aan de oudervereniging, chauffeurs, schoonmaakploeg, sponsor auto, en al het lekkers wat we meekregen van ouders.

Burgemeester

We waren net op tijd terug van kamp om Burgemeester Hans Romeyn nog gedag te kunnen zeggen en te bedanken voor de fijne samenwerking. We hebben een bescheiden financiële bijdrage gegeven voor De Spot, want dat was de wens van de Burgemeester.

De Spot

De Spot wordt Een plek waar alle inwoners van Heiloo kunnen sporten, bewegen en elkaar kunnen ontmoeten. Project The Spot is opgezet door jongerenwerker Maarten van der Molen van Stichting Trefpunt Heiloo en buurtsportcoach Bart Ploeger van Holland Sport BV. Het ingezamelde geld komt 100% ten goede aan de ontwikkeling en realisatie van The Spot.

Alle beetjes helpen en donaties zijn welkom. Https://spotheiloo.kentaa.nl/acties

Ieptoets

De kinderen van groep 8 hebben een prima eindtoets gemaakt en op een enkel kind na is er geen aanpassing meer van het schooladvies nodig geweest. De kinderen zijn allemaal al geplaatst in een brugklas en voor de zomervakantie gaan de meeste kinderen op hun nieuwe school kennismaken met klasgenoten en hun mentor.

Oud ijzer weg

In onze buitenberging staan 4 podiumdelen met veel ijzerwerk die moeten worden afgevoerd. Mocht u interesse hebben in dit oud ijzer en het restant willen afvoeren zijn wij tevreden. Reageren via een Topic is handig en u kunt natuurlijk even een kijkje nemen in de buitenberging

Overzicht van vakanties, studiedagen en vrije middagen 2021-2022

Herfstvakantie:                 16 okt t/m 24 okt 2021