'Aangehaald'(vrijdag 14 mei 2021)

13-05-2021

Gymlessen a.s. maandag

21 mei studiemiddag

Kamp groep 8

Wie helpt ons?

Schade

Nationaal Onderwijs Plan (NOP)

Gymlessen a.s. maandag

Kinderen nemen vanaf a.s. maandag weer hun gymschoenen en gymkleren mee naar de gymles van Tessa, de vakleerkracht.

21 mei studiemiddag

Vrijdagmiddag a.s. begint om 12.00 uur het Pinksterweekend en zijn de kinderen vrij.

Kamp

Het gaat door!!!!!!!!!!!!Dinsdag 25 mei vertrekken de kinderen van groep 8 op de fiets naar De Koog op Texel. Het programma verloopt anders dan andere jaren maar we gaan ervoor en iedereen heeft er zin in.

Wie helpt ons???????

Wie heeft een bestelauto die mag worden gebruikt om de kampbagage op dinsdag 25 mei en op vrijdag 28 mei naar Texel te vervoeren?

Schade aan schoolgebouw

Soms leidt het spel van kinderen (onbewust) tot schade aan ons schoolgebouw of plein. Harde ballen schieten op de dakpannen die daardoor breken of verschuiven, spelen met lucifers, hangen aan dakgoten en met verf of krijt kliederen op de muren. Omwonenden ervaren ook overlast door ‘hangende jongeren’.  Een leuke middag gehad en lekker buiten gespeeld klinkt leuk, maar het zou met enige regelmaat aanleiding kunnen zijn om ook eens door te vragen over wat er zo leuk was en waar dat spelen plaatsvindt.

Nationaal Onderwijs Plan (NOP)

Er is veel tijd, geld en energie gestoken in het NOP. De scholen hebben een soort menukaart aangeboden gekregen en ieder onderdeel heeft weer links om door te klikken en via die links komen weer andere links en allemaal met stappenplan.

De scholen maken een schoolscan om hun ‘keuzemenu’ te onderbouwen, de activiteiten uit te voeren en te verantwoorden. Het geld is helaas niet structureel bedoeld maar moet worden besteed in de komende 2½ jaar. Geen structureel geld houdt in dat de kosten door verplichtingen die scholen nu aangaan door bijv. het aanstellen van extra personeel, daarna voor eigen rekening blijven komen.

Samen met het team maken we een schoolscan en met de MR gaan we besluiten hoe we de gelden van het NOP verantwoord kunnen inzetten. Wij houden u op de hoogte.