Aangehaald" (vrijdag 26 maart 2021)

26-03-2021

Geen invaller, groep thuis

Leerlingenraad knikkerbaan (bericht geschreven door Feli)

Paasviering en paasontbijt

Nascholing Team

Kangoeroewedstrijd

Geen invaller, groep thuis

Helaas is het ons niet gelukt om vandaag voor onze groep 8 een invaller te regelen. Vanuit de invalpool van Blosse zijn inmiddels alle invallers al ingezet voor bijv. collega’s die volgens het protocol in quarantaine moeten.

Wij zijn blij met de medewerking van veel ouders om kinderen preventief thuis te houden bij klachten en de kinderen bij twijfel te laten testen.

Leerlingenraad knikkerbaan (Bericht geschreven door Feli)

Elke klas heeft een knikkerbaan gemaakt en daar een filmpje of video van gemaakt. De leerlingenraad ging woensdag met z’n allen in de aula verzamelen om de filmpjes te bekijken. Elk lid van de leerlingenraad heeft een criteria bedacht waar hij/zij op gaat letten tijdens de knikkerbaan filmpjes. Bijvoorbeeld of de knikkerbaan snel gaat, dat er veel kleur in zit, dat de knikkerbaan goed doorloopt, dat de spullen zelf gemaakt zijn, enzovoort. Als een knikkerbaan aan jouw criteria voldoet, geef je zelf 1 punt aan die knikkerbaan. Bijvoorbeeld: heeft de knikkerbaan veel kleur of niet? Uiteindelijk heeft groep 8 gewonnen. Die hadden 7 punten.

Paasviering en paasontbijt

Op donderdag 1 april vieren we op school het Paasfeest met elkaar. Vanwege Corona doen wij dat op aangepaste wijze. We beginnen de ochtend traditioneel met een paasontbijt in de eigen groep. Dit jaar verzorgt u samen met uw kind het ontbijt voor uw kind zelf.  U kunt denken aan 1 of 2, max. 3 broodjes met beleg, eventueel een eitje, beschuit en/of fruit en daarbij een pakje drinken. Het ontbijt mag ’s ochtends worden meegenomen in een mooi versierde doos.

De paasviering zal vooraf worden opgenomen en we laten deze in de groepen digitaal zien en horen.

Studiemiddag: donderdag 1 april zijn de kinderen om 12.00 uur vrij.

Nascholing Team

In de komende 4 weken volgt het team bijeenkomsten met als thema Horizonverbreding Multimedia. De bijeenkomsten vinden plaats onder leiding van een fotograaf/filmer en Beeldend Kunstenaar. De aangeboden workshops als Fotografie, Stop Motion, Film en Ontwerpen helpen ons op weg om

Beeldende lessen te maken met behulp van de begrippen Voorstelling en Vormgeving. Ook gaan wij ervaren hoe Beeldende lessen kunnen integreren met de andere leerdoelen van het basisonderwijs met behulp van de methode Authentieke Kunsteducatie.

Kangoeroewedstrijd

Afgelopen week vond in Hetloo de Kangoeroewedstrijd plaats. De kinderen vonden het leuk om mee te doen en sommige opdrachten waren best pittig. De uitslag volgt binnen een aantal weken.

Twee opgaves uit de wedstrijd van vorig jaar:

1. Vier voetbalclubs spelen in een toernooi. Elk team speelt precies één keer tegen elk ander team. De winnaar krijgt 3 punten, de verliezer 0. Bij een gelijkspel krijgen beide teams 1 punt. Welke van de volgende totaalscores kan een team niet behaald hebben nadat alle wedstrijden gespeeld zijn?

A.4 B. 5 C. 6 D. 7 E. 8

2. Een kangoeroevader woont samen met zijn 3 kinderen. Als er iets besloten moet worden, doen ze dat door te stemmen. Iedereen uit het gezin krijgt zoveel stemmen als zijn leeftijd in jaren. Vader is 36 jaar en de kinderen zijn 13, 6 en 4 jaar oud, dus de vader wint altijd als ze stemmen. Hoeveel jaar duurt het nog voordat de kinderen altijd zullen winnen, als ze het met elkaar eens zijn?

A. 4 B. 5 C. 7 D. 13 E. 14

leerlingpanel oordeelt leerlingpanel oordeelt