'Aangehaald'(vrijdag 12 maart 2021)

12-03-2021

Toestemming gevraagd

Schoolvoetbal

Schoolreisje

Studiemiddag

Hybride onderwijs

Chromebook aanschaffen via school

Bij klachten thuisblijven

Toestemming gevraagd

Blosse onderwijs doet mee aan een onderzoek van het NCO om zicht te krijgen op de leergroei van de kinderen in de Coronatijd. Dit is een landelijk onderzoek, waar veel basisscholen aan meedoen. De rapportage kunnen we gebruiken als bouwsteen voor het plan, wat we gaan opstellen om na de Coronatijd extra te investeren in het onderwijs voor uw kind(eren). Het NCO haalt toets gegevens uit ons leerlingvolgsysteem in ParnasSys. U heeft het recht om bezwaar te maken tegen het gebruiken van de gegevens van uw kind(eren). Wanneer u dit wilt doen, kunt u dit voor 24 maart via een Topic aan de directie aangeven. Wij zorgen er dan voor dat de gegevens van uw kind(eren) niet gebruikt worden.

Schoolvoetbal

Er is een standpunt ingenomen over de voortgang van KNVB Schoolvoetbal 2021

De KNVB heeft de keuze gemaakt om dit jaar af te zien van regio-, districts- en landelijke finaledagen

Schoolreisje

De PO-raad heeft laten weten dat schoolreisjes worden afgeraden. Het uitgangspunt is dat reisbewegingen zoveel mogelijk beperkt worden en dat ook contacten tussen leerlingen onderling en personeel zoveel mogelijk worden beperkt.  De voorzitter van de oudervereniging Jelle Koning en de directie hebben hierover inmiddels contact gehad en volgen het advies van de PO-raad op.

Studiemiddag

Maandag 15 maart zijn de kinderen van groep 1-6 om 12.00 uur vrij en kinderen van groep 7-8 om 12.30 uur (zie jaarkalender)

Hybride onderwijs

De Benedictusschool draait op dit moment een pilot met hybride onderwijs. Met een derde scherm in de klas en daaronder een soundbar (geluidsinstallatie) kunnen aanwezigen in de klas alles goed horen evenals de thuiszitter. De pilot loopt nog even door en we houden u op de hoogte.

Chromebook aanschaffen via school

Wij willen de mogelijkheid onderzoeken voor ouders om via school een Chromebook aan te schaffen en die dus eigendom blijft van de ouder. De reden om ons te oriënteren op de mogelijkheid om via school een device aan te schaffen is omdat we de vraag meerdere keren hebben gekregen. In de MR hebben wij ook over dit idee gesproken. Het device kan eventueel dagelijks mee naar huis en (gedwongen) thuiswerken kan dan makkelijk op het eigen schoolaccount. Mocht u interesse hebben dan kunt u dat via een Topic laten weten aan de directie.

Bij klachten thuisblijven

Er komen dagelijks meldingen binnen van kinderen die preventief thuisblijven met klachten zoals hoesten, keelpijn etc. Toch komen soms ook kinderen met klachten naar school en daarom vragen wij u dringend om uw kind altijd thuis te houden als het corona gerelateerde klachten heeft. Klasgenoten en leerkrachten hebben belang bij deze preventieve aanpak.