'Aangehaald' (19 februari 2021)

19-02-2021

Een bijzondere week

Schooltijden

Besmetting melden

Rapporten en gesprekken

CITO

Gymzaal

Kwieb

Kledingactie

Een bijzondere week

Afgelopen maandag gold nog code rood vanwege ijzel; op vrijdag werd het al een beetje lente en dat in dezelfde week. Het was gelukkig afgelopen maandag voor bijna niemand een probleem om op tijd op school te zijn. Wat een verrassing, de oudervereniging trakteerde alle kinderen op koek en chocomel met slagroom. Zo werd een week met veel sneeuw en schaatsplezier op school feestelijk afgesloten.

De leerlingenraad heeft eerder besloten dat voor een vakantie begint,  kinderen op de laatste dag in een onesie naar school mogen komen èn dat zij een lekker koekje mee mogen nemen. De boodschap was goed overgekomen zagen we donderdag.

Schooltijden

In principe blijven de huidige schooltijden ongewijzigd en wij verwachten dat alle kinderen  op tijd binnen zijn.

Groep 1-4 start om 8.30 uur tot 14.30 uur

Groep 5-6 start om 8.45 uur tot 14.45 uur en woensdag tot 12.15 uur

Groep 7-8 start om 9.00 uur tot 15.00 uur en woensdag tot 12.30 uur

Besmetting melden

Ik wil u vragen om in ieder geval aan mij via een Topic door te geven als uw kind thuisblijft vanwege Corona van een gezinslid en/ of als uw kind zelf besmet is geraakt. Het helpt mij om zicht te houden op de situatie op onze school als het gaat om Coronabesmettingen en eventuele risico’s.

Rapporten en gesprekken

De leerkracht hebben met veel alle ouders inmiddels al gesprekken gevoerd over o.a. welbevinden van de kinderen en over het schoolrapport. De kinderen in groep 8 hebben het definitieve schooladvies ontvangen en besproken met juf Eefje en zij kunnen zich binnenkort gaan aanmelden op een school voor Voortgezet Onderwijs. Na de krokusvakantie horen we graag of er nog wijzigingen zijn m.b.t. de gekozen VO-school.

Gymzaal

In de week na de krokusvakantie zal nog niet worden gegymd in de gymzaal aan de Burenweg. Zolang we in de klas in vaste groepjes moeten werken zullen wij niet met de kinderen naar de gymzaal gaan. Vakleerkracht Tessa zal op maandagen buiten met de kinderen sport/spelactiviteiten doen.

CITO

Inmiddels zijn al Citotoetsen afgenomen in verschillende groepen en wij zullen de resultaten analyseren op school, -groep- en individueel niveau om te zien op welke gebieden voldoende groei waarneembaar is en wat ons verder opvalt. CITO is en blijft natuurlijk een momentopname.

Kwieb

Helaas viel Kwieb maandag uit vanwege overbelasting. De mensen achter Kwieb zijn druk bezig om in de toekomst dit probleem te voorkomen.

Kledingactie; doet u weer mee?

Wij hopen dat iedereen weer kledingzakken klaar heeft staan. Op donderdag 4 maart a.s. wordt de ingezamelde kleding opgehaald. De zakken kunnen tot 9.00 uur worden ingeleverd op school.

Zonnepanelen

Komend weekend worden enkele zonnepanelen gelegd op het dak aan de kant van het grote schoolplein.

na code rood koek en zopie na code rood koek en zopie
Oudergesprekken Oudergesprekken
vakantie vakantie