'Aangehaald' (vrijdag 22 januari 2021)

22-01-2021

Scholen langer dicht

Rapporten

Afstandsonderwijs, ook spannend

Scholen langer dicht

De scholen blijven helaas langer dicht, nl. t/m vrijdag 5 februari. Dat betekent dat er volgende week vrijdag werk klaarligt voor kinderen uit groep 1 t/m 6 dat ’s morgens kan worden opgehaald.

Rapporten

Donderdag 11 februari worden in principe de rapporten meegegeven naar huis, tenzij de scholen nog dicht zijn. De rapporten liggen anders voor alle kinderen klaar op vrijdag 12 februari.

Het rapport is ingevuld op basis van resultaten van de methode-gebonden toetsen. De resultaten van Cito-toetsen volgen als de toetsen zijn afgenomen en verwerkt. De rapportgesprekken gaan (online) gewoon door omdat wij het belangrijk vinden om met u in gesprek te gaan, zeker in deze lastige tijd met afstandsonderwijs.

Binnenkort kunt u via Kwieb intekenen voor een gesprek.

Afstandsonderwijs, ook spannend

Gemiddeld nemen leerkrachten 10-20 filmpjes per week op met instructie of opdrachten die staan vermeld in de dag/weektaak. Het uploaden van de filmpjes naar Google Classroom is een tijdrovend klusje van soms wel een uur.

In Google Classroom vindt ‘ontmoeting’ plaats; worden er liedjes gezongen voor een jarige; wordt klassikale instructie gegeven en/of later nog aan een individuele leerling of een groepje leerlingen.

We missen de aanwezigheid van de kinderen in school maar hebben gelukkig met alle kinderen contact. Leerkrachten zijn inmiddels gewend aan het verzorgen van afstandsonderwijs. Iedereen doet dat zo goed mogelijk op zijn/haar eigen manier en natuurlijk zijn er ook verschillen in stijl en didactiek. Ik heb respect voor onze (en alle) leerkrachten waarvan nu gewoon wordt verwacht dat zij zich in huiskamers online presenteren en zich daarmee ook kwetsbaar durven opstellen. Voor de kinderen thuis, maar ook voor leerkrachten,  blijft het Online-onderwijs soms een spannende uitdaging.

speurtocht gr 7 speurtocht gr 7