'Aangehaald' (vrijdag 23 oktober 2020)

23-10-2020

Besmetting, en dan?

Schoolwerk thuis; bent u er klaar voor?

Kledingactie

Zet je licht aan

Container ondergronds

Hoesten en niezen

Afzetten bij de hoek

Vakleerkracht gym afwezig en dan?

Sint-Maarten

Besmetting en dan?

De GGD ziet het aantal meldingen van COVID-19 snel oplopen en heeft aan de scholen de protocollen toegestuurd hoe te handelen als een kind of een medewerker besmet is met Covid-19. We zullen betrokkenen (kinderen in een bepaalde groep, ouders en medewerkers) direct informeren hoe te handelen als de besmette persoon een kind tussen 0 en 4 jaar of een basisschoolkind is, of als de besmette persoon een medewerker is. Wilt u a.u.b. de melding doen (via Fiep) zodat wij snel kunnen handelen?

Schoolwerk thuis; bent u er klaar voor?

In een eerdere nieuwsbrief hebben we u gevraagd om in geval van een gedwongen schoolsluiting/thuisquarantaine voorbereid te zijn op een vorm van thuisonderwijs. Kinderen hebben allemaal een account en inloggegevens (mee) gekregen met het verzoek om thuis een keer in te loggen in Google Classroom zodat u weet hoe het werkt. We hopen dat het niet nodig is maar we willen erop voorbereid zijn.

Kledingactie

Deze keer is er 361kg ingezameld! Dank u wel.
Zet je licht aan

Op 25 oktober gaat de wintertijd in, fietsen we meer in het donker zodat het van belang is je fietsverlichting op orde te hebben.  In dit kader start ANWB weer met de Fietsverlichtingsactie. De kans op een aanrijding neemt met 20 procent af bij juiste fietsverlichting. Goed idee dus, die fietslamp. Maar dan moet je hem wel áánzetten.  Ook dit jaar zet de ANWB de fietsverlichtingsactie (samen met scholen) weer in zodat uw kinderen veilig en goed zichtbaar op de fiets naar school gaan. In alle groepen is tijdens de verkeersles gesproken over de fietsverlichting en een enkele fiets werd al gekeurd.

Container ondergronds

Er zijn vandaag voorbereidingen getroffen voor het plaatsen van de ondergrondse containers bij school. Het bezwaar van onze MR tegen plaatsing van de containers naast school wordt maandag in de gemeente besproken. De grootste zorg is VEILIGHEID voor de kinderen.

Hoesten en niezen

We herhalen het regelmatig in de groepen: hoesten in de ellenboog en regelmatig handen wassen op school en thuis. Goed (voor)doen doet ook goed volgen is het motto.

Afzetten bij de hoek

Er rijden nog enkele auto’s voorlangs (of keren om) bij school tijdens haal-en brengmomenten. Soms kan het ook gewoon niet anders (en het is ook niet verboden) maar we blijven streven naar een maximaal veilige looproute in onze schoolomgeving voor alle kinderen die lopend of op de fiets naar school komen.

Vakleerkracht gym ziek /afwezig en dan?

Het kan zijn dat de vakleerkracht gym op maandag o.a. vanwege ziekte of thuisquarantaine afwezig is. In principe gaan de gymlessen alleen door als de groepsleerkracht bevoegd is èn als het organisatorisch op school haalbaar is. Tijdens de gymles van de vakleerkracht is de groepsleerkracht namelijk ingeroosterd/gekoppeld aan een andere groep en daarom lukt het niet altijd om de gymles van de vakleerkracht over te nemen. Het zal niet vaak voorkomen maar er wordt langer (gericht) buiten gespeeld als de gymdocent er niet is. Dit alternatief geldt mogelijk ook als een vervanger voor een zieke leerkracht op donderdag niet bevoegd is om gymles te geven.

Sint-Maarten

Het risiconiveau van onze regio is donderdag gestegen van ‘zorgelijk’ naar ‘ernstig’. Daarom is het dringende advies van de veiligheidsregio om geen Sint-Maarten te vieren. Ouders hebben een eigen verantwoordelijkheid om de afweging te maken of ze op 11 november wel of niet hun kinderen langs de deuren laten gaan, maar het wordt sterk afgeraden om nieuwe besmettingen te voorkomen.

Op school kijken wij nog hoe we Sint-Maarten kunnen vieren.