Groep 8, kanjertraining en thuiswerk

04-09-2020

Kanjertraining
Vandaag hebben we de kanjerles ’Doe jezelf’ gedaan. In deze les hebben we twee verschillende werelden besproken: de wereld waarin angst en wantrouwen het voor het zeggen hebben versus een wereld waarin we omgaan op basis van vertrouwen en wederzijds respect. Dit wordt visueel ondersteund met de smileyposter (zie foto’s): “Dit doen we wel en dit doen we niet”. Zoals verwacht gaf de klas aan zich graag in de wereld van vertrouwen te begeven. We zijn geëindigd met een aantal samenwerkingsoefeningen waarbij de kinderen elkaar nodig hadden om het einddoel te behalen. En dit hebben ze zeer goed volbracht, waarbij het mooi was om de verschillende rollen van de kinderen te zien: de volgers, de leiders en degene die overzicht bewaren. Een goede basis voor een prachtig jaar vol Kanjers!

Thuiswerk
Vanwege de Corona maatregelen kan het dit jaar gebeuren dat uw kind vanwege lichte klachten thuis blijft, maar normaal gesproken wel naar school zou gaan. Voor dat geval gaan we het weer mogelijk maken dat de kinderen thuis via Google Classroom de weektaak met daarin de basisvakken kunnen vinden. Thuis kunnen ze dan inloggen op portal.onlineklas.nl om daar digitaal het werk te kunnen maken. Zo kunnen de kinderen toch bijblijven met het jaarprogramma. Vanaf komende maandag zal de eerste weektaak online beschikbaar zijn.

Kanjer1 Kanjer1
Kanjer2 Kanjer2