'Aangehaald' (vrijdag 4 september 2020)

04-09-2020

Verlengde openingstijd Pino

Veel zieken

Personele zorgen

Noodopvang regelen

Weektaak voor kinderen met milde klachten thuis

Google Classroom inloggen

Ondersteunen bij huiswerk

Verlengde openingstijd Pino

Na de herfstvakantie gaan we starten met verlengde openingstijden op PSZ PINO.

De nieuwe openingstijden zullen aansluiten bij onderwijs. U kunt kiezen uit 8.30 tot 12.30 uur of van 8.30 tot 14.30 uur.  Mocht u interesse hebben in deze opvangvorm dan kunt informatie opvragen bij Anita van Burgel via de mail

anita.vanburgel@blosse.nl  of telefonisch  06-42806049

Veel zieken

Er werden afgelopen week veel kinderen ziekgemeld vanwege milde klachten zoals neusverkouden en keelpijn. Iedereen houdt zich aan de voorschriften van de GGD en er zijn verschillende kinderen getest. Het aantal ziekgemelde kinderen op de scholen werd gisteren ook besproken tijdens het directie-overleg op Blosse. Het gevolg voor het onderwijs is groot en als het zo doorgaat ontstaat er een onhoudbare situatie.  Het bestuur heeft contact met de GGD en wij hopen op een versoepeling van de richtlijnen want in deze tijd van het jaar zijn milde klachten heel gewoon.

Personele zorgen

Een van onze leerkrachten wacht al vier dagen thuis voordat zij getest kan worden en zij mag daarom niet werken. Gelukkig konden we een invaller regelen maar er ontstaat op scholen nu al een invalprobleem. Op een collega-school zijn twee groepen naar huis gestuurd omdat leerkrachten moesten wachten op de test en testuitslag en het niet verantwoord was de grote groep kinderen op school te houden.

Noodopvang regelen

U begrijpt onze zorg. We zullen er alles aan doen om het onderwijs op school doorgang te laten vinden maar u moet er rekening mee houden dat uw kind op een moment in het schooljaar een keer thuis moet blijven. Er is dan geen leerkracht meer beschikbaar en wij zullen u dan de dag/avond ervoor via Fiep informeren over de situatie. Het is handig om thuis ‘noodopvang’ te hebben geregeld.

Weektaak voor kinderen met milde klachten thuis

Ziek is ziek, en dan ben je niet bezig met school. Met milde klachten kan uw kind thuis wel werk maken en vaak vinden kinderen dat leuk.

Vanaf a.s. maandag staat er voor alle groepen wekelijks een weektaak in Google Classroom klaar zodat u weet wat kinderen thuis kunnen doen. De leerkracht zorgt ervoor dat op de dag van de ziekmelding, het (t)huiswerk voor de week klaar ligt in de hal van de school.  Dat vraagt tijd van de leerkracht en is werkdruk verhogend. We vinden het echter belangrijk dat het onderwijs voor uw kind zoveel mogelijk door kan gaan. U kunt het weektaakpakketje in Hetloo (als u in de gelegenheid bent) vanaf 9.00 uur (laten) ophalen.  Als uw kind beter is worden alle materialen weer meegegeven naar school of van de tafel in de hal weer mee terug naar de klas.

Google Classroom inloggen

In alle klassen hebben de kinderen deze week hun schoolaccount met inloggegevens getest zodat wij zeker weten dat inloggen thuis op een laptop, computer of Chromebook mogelijk is.

We verzoeken u om dit weekend samen met uw kind thuis in te loggen op het schoolaccount zodat u weer weet hoe het werkt en waar u de weektaak kunt vinden.

Meester Ivo heeft een instructiefilmpje gemaakt hoe u bij het account van uw kind kan komen en naar Google Classroom kunt gaan om de weektaak te zien.

Mocht het na het kijken van het instructiefilmpje nog niet lukken met inloggen, dan kunt u via Fiep een Topic sturen naar de leerkracht.

Ondersteunen bij huiswerk

Het kan zijn dat uw kind uw hulp nodig heeft om verder te kunnen met de opdrachten en u vervult dan misschien de rol van juf of meester. De leerkracht verzorgt het fysiek onderwijs op school, en de optie om vanuit huis vragen te stellen over de weektaak via Google Meet, is daarom nu niet beschikbaar.

Inlog Inlog