Coronaklachten gerelateerd cluster op school

01-09-2020

Beste ouder(s) en/of verzorger(s),

In twee groepen (6 en 8) waren vandaag drie of meer kinderen afwezig i.v.m. met Corona gerelateerde klachten.
Wij hebben volgens de richtlijnen van het RIVM melding gedaan bij de GGD. De GGD maakt een onderscheid hoe om te gaan met klachten bij leerlingen uit groep 1-2 en de groepen 3 t/m 8.

In de bijlagen:
- ’Informatiebrief ouders basisschool groep 1 en 2’
- ’Informatiebrief ouders basisschool groep 3 t/m 8’
 van de GGD leest u hoe u dient te handelen.
In deze brieven staat ook hoe te handelen indien een gezinslid klachten heeft.

Wij raden u aan om deze brief te lezen én deze te bewaren omdat wij niet uitsluiten dat ook in andere groepen een Corona gerelateerd cluster kan ontstaan.

Wilt u bij de ziekmelding in FIEP altijd duidelijk aangeven wat de klachten zijn, zodat wij de situatie goed kunnen monitoren.

In de komende nieuwsbrief zullen wij u duidelijk maken hoe wij het onderwijs voor kinderen organiseren die vanwege milde klachten of klachten in het gezin niet naar school mogen.