'Aangehaald' (28 augustus 2020)

28-08-2020

Studiemiddag a.s. maandag

AVG in WhatsAppgroepen

Begrijpend lezen: Nieuwsbegrip

Studiemiddag a.s. maandag

De kinderen zijn maandag om 12.00 uur uit.

De studiemiddag gaat over 2 onderwerpen:

1 Wij houden ons bezig met de afstemming van het onderwijs dat is gericht op talentontwikkeling, zowel ondersteuning als uitdaging, afhankelijk van de behoeften van de leerlingen.

2 De organisatie van het onderwijs in Coronatijd bij ziekte, of gedwongen quarantaine van het personeel. Vanuit Blosse zal er een nieuwsbericht worden geplaatst op de websites waarin deze richtlijnen aan ouders worden meegedeeld en verwachtingen worden gemanaged

AVG in WhatsAppgroepen

Wij verzoeken u vriendelijk om, in een schoolverband opgerichte/bestaande WhatsAppgroep door ouders, deze bij voorkeur functioneel te gebruiken en vragen u rekening te houden met de privacy van deelnemers.

Nieuwsbegrip

In groep 4 t/m 8 is gestart met Nieuwsbegrip, het vak begrijpend lezen. Begrijpend lezen biedt nu een betekenisvolle context (bijv. de actualiteit of een vakles). Wekelijks worden actuele teksten door de makers samengesteld en zijn de volgende dag al beschikbaar.

Het actief lezen wordt met deze methode bevorderd en de teksten/leestaken passen bij de ontwikkeling van de kinderen. Nieuwsbegrip stimuleert ook het toepassen van de leesvaardigheid bij andere teksten en omdat kinderen samenwerken leren zij van elkaar.