Groep 8

21-08-2020

De eerste week is omgevlogen! Deze week heeft veel in het teken gestaan van elkaar leren kennen. De kinderen zijn enthousiast aan het werk geweest met alle vakken. Zo zijn we onder andere met taal bezig met het thema China, hebben we onze eerste rap gerapt, zijn we met Engels elkaar aan het bevragen met who, when, what en where, en is de creatieve verjaardagskalender bijna klaar om op te hangen. Zoals op de foto te zien is hebben we dit jaar flink de ruimte in onze lokalen met de wand open. Ook hebben we een hoog bureau waar de kinderen staand aan kunnen werken. Deze wordt graag gebruikt.

De kinderen zullen dit jaar soms een paar weken achter elkaar een bepaalde taak hebben in de klas. Hiervan heb ik een overzicht bijgevoegd. Zoals op de foto te zien is, waren drie jongens vandaag zeer kundig de lunchbakken aan het schoonmaken. Van deze kwaliteit zullen we goed gebruik gaan maken tijdens het corvee op kamp. Een nieuwe taak dit jaar is de fietshulp. Deze week waren Bastiaan en Roos elke dag om 8.15 uur op school om alle andere kinderen van de school te helpen met het goed plaatsen van de fietsen in de rekken. Deze taak hebben ze zeer verantwoordelijk uitgevoerd; echte groepachters!

Wat handig is om te weten:
- komende maandag gymmen we van 13.45 tot 14.30 uur. De kinderen mogen vanaf de gymzaal meteen naar huis.
- een aantal kinderen moet nog een vulpen / stabilo mee naar school nemen. Hiermee schrijven wij in groep 8.
- de informatieavond over het VO en groep 8 staat gepland op maandag 28 september. Hoe we deze avond corona-proof door kunnen laten gaan zijn we aan het organiseren en daar zullen we binnenkort meer over vertellen.
- juf Marian is om de week op woensdag bij ons in de klas. Meester Ivo is er de hele week.

We hebben zin in alle leuke en leerzame tijden die gaan komen en we wensen iedereen een fijn en plezierig schooljaar toe.

Juf Marian en meester Ivo

IMG_2094 IMG_2094