'Aangehaald' (21 augustus 2020)

21-08-2020

De eerste week

Kalender en jaarboekje

Schoolmelk wordt niet meer geleverd

Schoolfoto’s tot 2 september gratis verzenden

Oud papier oproep

Brengen en halen

Fiets en fietshulpen

Ziekmelden via Fiep

Sportspektakel 30 augustus

Airco en frisse scholen

Schoolarts

Gymmen Burenweg

De eerste week

Het was maandag van 8.15 uur tot 8.30 uur gezellig druk op het plein en veel ouders zagen hun kind samen met de groepsleerkracht naar binnen gaan. De eerste schooldag was voor sommige kinderen best spannend maar inmiddels zijn de kinderen alweer ‘thuis’ in hun lokaal.

Veel kinderen zijn moe door de eerste ’werkweek’ en ook door de warmte; ze hebben het weekend dik verdiend!

Kalender en jaarboekje

Vandaag hebben alle oudste kinderen van het gezin het jaarboekje met kalender en groepsoverzicht in een gesloten enveloppe meegekregen naar huis. U kunt de inhoud van het schoolmapje 2019-2020 vervangen door het nieuwe informatiesetje.

Er zijn voor ouders/verzorgers die op andere adressen wonen extra setjes beschikbaar.

Per gezin wordt bij aanmelding 1 multomapje verstrekt en de ‘nieuwe’ ouders hebben vandaag via hun kind een multomapje ontvangen.

Alle activiteiten op de kalender zijn onder voorbehoud en wijzigingen zullen wij via ‘Aangehaald’ aan u laten weten.

Schoolmelk wordt niet meer geleverd

De levering van de pakjes schoolmelk m.i.v. dit schooljaar gestopt en kinderen moeten dus zelf pakjes drinken meenemen voor de pauze en de lunch. Het is jammer dat er geen drinkpakjes meer worden geleverd.

Schoolfoto’s tot 2 september gratis verzenden

U kunt de groepsfoto’s nog bestellen. Van de individuele portretfoto’s is een groepsfoto samen gesteld die u kunt inzien door in te loggen. De inloggegevens heeft uw kind maandag meegekregen naar huis. Mocht u die niet meer weten dan kunt u de code bij mij opvragen.

Oud papier oproep

Welke ouder wil 1x in de 2 weken voor ons oud papier wegbrengen op een zelfgekozen tijdstip?

Brengen en halen

Het brengen en halen van de kinderen gaat goed; de weg voor school is tijdens breng- en haalmomenten bijna autovrij en veel kinderen komen lopend of op de fiets naar school.

Fiets en fietshulpen

Kinderen die op de fiets komen gebruiken het pad langs het plein om te komen en te gaan.

Twee kinderen van groep 8 hebben een belangrijke taak gekregen. Zij begeleiden en helpen kinderen om de fiets goed in de fietsenstalling te zetten en dat ging prima.

Ziekmelden via Fiep

Bij ziekmelden van uw kind via Fiep vragen wij u om te vermelden welke klachten het gaat.

Wilt u uw kind ook va Fiep weer beter melden?

Sportspektakel 30 augustus

De Buurtsportcoach van Holland Sport verzorgt sportactiviteiten voor opvang en onderwijs in Heiloo.

Zie voor meer informatie de bijgevoegde Flyer.

Airco en frisse scholen

In de media wordt veel gesproken over airco’s en frisse scholen. Blosse gaat dit voor haar scholen tot in de details uitzoeken om zeker te weten dat al onze installaties in de goede stand staan en juist geprogrammeerd zijn.

Schoolarts

Informatie over Preventief gezondheidsonderzoek

‘Vóór het uitbreken van COVID-19 kwamen we bij u op school om de leerlingen rond de leeftijd van 5/6 jaar en 10/11 jaar preventief te onderzoeken. Dat was het afgelopen half jaar helaas niet mogelijk. Op uw school hebben we de leerlingen geboren in 2014 en/of 2009 geen onderzoek kunnen aanbieden. We hebben moeten beslissen om alleen de leerlingen geboren in 2014 nog een kort onderzoek aan te bieden. Het onderzoek omvat lengte, gewicht, gehoor en zicht. Dit onderzoek vindt bij voorkeur plaats op school, in principe zonder ouders erbij aanwezig. Alle betreffende ouders worden hiervan op de hoogte gesteld middels een brief. De onderzoeken van leerlingen geboren in 2009 zullen we niet inhalen, tenzij ouders aangeven hierover contact met ons te willen.’

Gymmen Burenweg

Tessa Molenaar (vakleerkracht gym) heeft afgelopen week kennisgemaakt met de kinderen en vanaf maandag gymmen de kinderen van groep 3 tot en met 8 in de gymzaal aan de Burenweg. Op donderdag wordt er door de eigen groepsleerkracht gym gegeven in de gymzaal aan de Burenweg.

Hoofdluis

Hoofdluis is een terugkerend onderwerp waar niemand vrolijk van wordt. Er vindt vanwege Covid-19 op school geen hoofdluiscontrole meer plaats. Wij verzoeken u dringend om wekelijks het haar van uw kind te controleren op de aanwezigheid van hoofdluis. Tip: Het is handig om preventief het haar in vlecht of staart vast te maken want kinderen zitten met hun hoofden vaak tegen elkaar en losse haren uit je gezicht halen tijdens het werken op school is lastig.

Fietshulpen Roos en Bastiaan Fietshulpen Roos en Bastiaan
team 20-21 team 20-21