'Aangehaald'(vrijdag 3 juli 2020)

03-07-2020

Afscheid kinderen

Afscheid collega’s

Traktatie IJs

Dank

Schoolfoto’s

Typen

Meubilair

Nieuws eerste schoolweek

Afscheid

We hebben woensdag feestelijk afscheid genomen van onze groep 8 kinderen. Een fantastische musical werd 2x prachtig opgevoerd voor de ouders. De kinderen hebben een mooi aandenken gekregen en we wensen ze veel succes in het Voortgezet Onderwijs. Wij hebben een ’Walk of Fame’ laten maken met de namen van onze schoolverlaters en zullen deze gedenktegel een mooie plek gaan geven.

Donderdag zijn de groep 8 kinderen letterlijk ‘opgehoepeld’ en door iedereen uitgezwaaid tot ze door de hoepel heen waren gekropen. Op woensdag 21 oktober ontvangen we alle brugpiepers terug op school tijdens een ‘Meet and Greet’ met als doel ’even chillen’ en...om de eerste ervaringen uit te wisselen met elkaar.

Afscheid collega’s

Met het team hebben wij afscheid genomen van juf Gerda, juf Yvonne en juf Stefanie. Namens de ouders bedankte de voorzitter van de oudervereniging Jelle Koning de leerkrachten voor hun inzet.

Trakteren op ijs

De kinderen kregen van de oudervereniging nog een heerlijk ijsje van Di Fiorentina, geschept door onze stagiaire Eileen.

Dank

Alle ouders die ons in het afgelopen schooljaar hebben geholpen willen we erg bedanken.

We hebben ook fijn samengewerkt met de ouders van de medezeggenschapsraad en van de oudervereniging. Op naar volgend jaar!

Schoolfoto’s

Een dag te laat, helaas. We kunnen het niet meer regelen dat de foto’s bij u thuiskomen en zullen daarom de foto’s gelijk na de vakantie meegeven zodat u wel/niet kunt gaan bestellen.

Typen

Kinderen van groep 7 en 8 hebben afgelopen week een brief meegekregen met informatie over de typecursus. De cursus bestaat uit 14 klassikale lessen op school, verzorgd door een ervaren docent van Dompvloet Opleidingen. We gebruiken het onlineprogramma TypeWorld, de kinderen vinden het typen in gamevorm leuk en ze leren het goed en snel. De docent volgt de kinderen ook online, controleert het huiswerk (ca. 5x 15 min.) en motiveert ze met voortgangsberichtjes. Juist deze combinatie van wekelijkse klassikale lessen en online begeleiding geeft het beste resultaat en garandeert dat je de cursus afmaakt, niet afhaakt en afsluit met een diploma.

De cursus wordt gegeven op woensdagmiddag direct na school (12:15)

Voor meer informatie en om in te schrijven, ga naar www.tijdvoortypen.nl.

Meubilair

De leerlingensetjes werden gisteren opgehaald met de vrachtauto. Meerdere ritjes waren nodig om alles mee te nemen. Maandag 13 juli wordt het nieuwe meubilair al gebracht. Dank aan de familie Bouman voor het sponsoren van een deel van het vervoer.

Nieuws eerste schoolweek

Er volgt in de laatste week van de zomervakantie een nieuwsbrief met informatie over de start op maandag 17 augustus. De vakanties en vrije dagen/studiemiddagen kunt u al vinden op de site.

We hebben 74 reacties gekregen op de enquête over Fiep en zullen komend jaar zeker wat tips gaan gebruiken om Fiep nog beter te maken.

Namens het hele team wens ik iedereen een fijne zomervakantie.

Theresia Ruijter-Winder

20200701_143245 20200701_143245