'Aangehaald'(vrijdag 26 juni 2020)

26-06-2020

Groep 8 afscheid en musical

Ouderbijdragen

Juf Stefanie, Yvonne en Gerda

Leerkracht groep 7 in schooljaar 20-21

Reacties op Fiep

Vakantie begint om….

Groep 8 afscheid en musical

We hebben de musical uit voorzorg al vroegtijdig verplaatst van donderdagavond 25 juni naar 2 x een optreden op woensdag 1 juli. De optredens voor de halve groep ouders moesten volgens de richtlijnen buiten plaatsvinden op het schoolplein. We hoopten al die tijd op een versoepeling van de maatregelen zodat bij slecht weer de opvoering van de musical binnen zou worden toegestaan.

Vandaag is het protocol van de PO-raad aangepast en heeft Blosse de scholen geïnformeerd. Belangrijkste wijziging is dat er per 1 juli weer ouders in de school mogen. Echter, ouders mogen geen klachten hebben, houden te allen tijde 1,5 m afstand tot elkaar en passen strikt de hygiënevoorschriften toe.

De kinderen zijn blij en wij natuurlijk ook. De musical mag binnen op het prachtige podium plaatsvinden. Bij de afscheidsmusical zijn nog steeds alleen de ouders/verzorgers welkom. We kunnen dan de zaal goed inrichten op 1,5 mrt. afstand van elkaar, de looproute organiseren en het contact onderling tot een minimum beperken.

Belangrijk: ouders mogen geen klachten hebben die kunnen wijzen op corona zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, plotseling verlies van reuk of smaak, verhoging, koorts en benauwdheid.

Op donderdag 2 juli zwaaien alle kinderen onze schoolverlaters uit van groep 8. De kinderen van groep 8 gaan aansluitend na school met elkaar nog leuke activiteiten doen. De activiteiten zijn georganiseerd door een aantal ouders van groep 8 en de oudervereniging draagt bij aan de kosten. We waarderen het enorm dat ouders op eigen initiatief dit uitje hebben willen organiseren voor groep 8. Vanuit school was niets toegestaan en tot 1 juli alles onzeker.

Ouderbijdragen

Een aantal kinderen heeft deze week een briefje meegekregen met een herinnering om de ouderbijdrage te betalen. Helaas is dat een behoorlijk lijstje en wij hopen dat u uw bijdrage alsnog wilt overmaken. Activiteiten zoals bijv. schoolreis, Sinterklaas, Kerst, schaatsen, fotoboeken 7-8, ijsjes, bijdrage afsluiting groep 8, worden van uw bijdrage bekostigd.

Voor groep 8 geldt dat reeds betaald kampgeld wordt teruggestort door de oudervereniging.

Juf Stefanie

Juf Stefanie neemt na 5 jaar Benedictusschool a.s. woensdag afscheid van haar klas en mocht u haar gedag willen zeggen dan kan dat om 12.00 uur. Wij wensen Stefanie heel veel succes met haar nieuwe baan.

Juf Gerda en juf Yvonne nemen donderdag na een jaar invallen op de Benedictusschool afscheid van hun groep.

Leerkracht groep 7 schooljaar 20-21

Juf Peggy zal tot 9 oktober voor 4 dagen worden vervangen door juf Corrie en op woensdag door meester Jos. Wanneer juf Peggy op maandag, dinsdag en woensdag weer terugkomt van verlof, zal juf Corrie i.v.m. continuïteit voor de kinderen, op donderdag en vrijdag in groep 7 blijven. We boffen dat wij de vervanging van juf Peggy zo hebben kunnen regelen. Juf Corrie is al bekend met de kinderen want zij heeft in groep 6 reeds een aantal keren ingevallen.

Reacties op Fiep

Wij hebben al veel reacties gehad op de korte vragenlijst over Fiep met ook zeker bruikbare tips en adviezen en ook wat minpunten. U kunt nog steeds de vragen beantwoorden via de link in het bericht van gisteren. Uw antwoorden helpen ons echt verder om tot een beter Fiepgebruik te komen.

Vakantie begint om….

Donderdag om 12.00 uur zijn de kinderen vrij en begint voor iedereen de zomervakantie. Hieronder nog een tip over de Vakantie Bieb

Vakantie Bieb
De Vakantie Bieb is hét zomercadeautje van de Bibliotheek: een gratis app vol e-books en luisterboeken voor jong en oud! De Vakantie Bieb-app is toegankelijk voor iedereen. Dus ook als leerlingen géén lid zijn van de Bibliotheek. In de app staan e-books zoals SuperDolfje van Paul van Loon en Lampje van Annet Schaap. Daarnaast staan er dit jaar ook luisterboeken in de app, zoals Floddertje van Annie M.G. Schmidt en De jacht op het schaduwdier van John Flanagan.

De Vakantie Bieb is gratis beschikbaar in de App Store en via Google Play. Van 1 juli tot en met 31 augustus 2020. Meer informatie vind je op www.vakantiebieb.nl.