Musical gewijzigd

11-06-2020

Geachte ouders,

Helaas, helaas, het is niet anders……

De opzet voor de uitvoering van de afscheidsmusical wordt gewijzigd.

De opvoering mag nu niet plaatsvinden in school of een ander (extern) gebouw en zal daarom buiten  op het schoolplein gaan gebeuren. De dag blijft hetzelfde, nl. woensdag 1 juli. We hopen op goed weer en zullen met de opstelling van het speelveld rekening houden met de windrichting (dat was een tip van een leerling). Gelukkig wordt de musical eerder al opgenomen met de kinderen als publiek.

De tijden van de opvoering voor de A en de B groep blijven in principe hetzelfde. Op het plein zullen looppaden en zitjes volgens de richtlijnen van RIVM worden geplaatst. Bij een eventuele controle door de inspecteurs van de Veiligheidsregio zal dan kunnen worden vastgesteld dat er, inclusief de kinderen en medewerkers, niet meer dan 100 mensen tegelijk op gepaste afstand op het plein aanwezig zijn.

Aan slecht weer denken wij nu niet, dat zien we in de laatste week omdat we de situatie dan beter kunnen inschatten.

Vanmiddag hebben meester Ivo en juf Theresia met de kinderen gesproken en zij begrijpen de situatie maar vinden het ook jammer. De kinderen willen nu gaan knallen op het plein.

We hopen op uw begrip. Hieronder kunt u een toelichting lezen op het besluit.

Theresia

De toelichting op het besluit van het bestuur van Blosse is als volgt samen te vatten:

Er mogen niet meer dan 100 mensen in totaal op het schoolplein aanwezig zijn. Het College van Bestuur van Blosse heeft overleg gehad met andere besturen en de veiligheidsregio en de afspraak is dat ieder zich aan de richtlijnen van de protocollen houdt.

Het CvB heeft gekeken naar een aantal aspecten;

Richtlijnen veiligheidsregio. Hierin zitten verschillen. Sommigen hebben het over 30 deelnemers incl. kinderen, andere exclusief kinderen. Idem de richtlijn vanaf 1 juli voor 100 personen.

Protocol PO raad. Hierin wordt gesproken over geen ouders in de school.

Artikel over sluiting scholen in Nederland en tips van de betrokken directeuren.

Deze 3 bij elkaar opgeteld, in combi met toch wat vaagheid (incl. en excl. kinderen) hebben gemaakt dat we na afstemming met de taskforce het besluit hebben genomen;

Musical kan uiteraard via live stream/film thuis gekeken worden;

Musical kan opgevoerd worden/of een film van de musical op het schoolplein. Opstelling in de lijn met terrassen (1,5 meter, looppaden, geen ziekteverschijnselen ed.)

Dus helaas niet binnen in de school of andere accommodatie.

Doorslaggevend is ons verantwoordelijkheidsgevoel in lijn met richtlijnen die toch multi-intepretabel zijn. Een Corona uitbraak-haard wil je niet voor de kinderen en andere betrokkenen (ook niet voor de school en organisatie), deze wil je helemaal niet als de richtlijnen niet heel helder zijn. Daarom is gekozen voor deze oplossing.