'Aangehaald'(vrijdag 29 mei 2020)

29-05-2020

Rooster tot 8 juni

Weer veilig naar school

Fiep en Topics

Cito toetsen

Benedictus Got Talent

Kennismaken

Afscheid leerkrachten

Groepsindeling schooljaar 2020-2021

Kledingactie

Schoolmelk

Rooster tot 8 juni

Tot 8 juni loopt het rooster voor de kinderen nog door met de A en B weken en dan…zijn de groepen gelukkig weer compleet op school. De schooldagen (A-Bweek) zijn gekoppeld aan de kinderopvang, noodopvang cruciale beroepen en bekostiging. Ook de werkdagen van ouders zijn afgestemd op het bestaande rooster. Er is voor de A-B-groepen uiteindelijk slechts een verschil van één lesdag geweest want de vrije dagen voor de ma-do groep vielen op 2e Paasdag, 2e Pinksterdag en donderdag Hemelvaart. De vrije dagen voor de di-vrij groep vielen op Goede Vrijdag en vrijdag na Hemelvaart.

Weer veilig naar school

Na 8 juni verwachten wij alle kinderen weer op school en dat betekent ongetwijfeld dat het wat drukker wordt rondom school. Om de ochtendspits te voorkomen blijft de inlooptijd van 8.15 uur tot 8.45 uur gehandhaafd waardoor pieken tijdens het brengen kunnen worden vermeden.

Het blijft wenselijk dat kinderen veilig lopend of met de fiets naar school kunnen komen en dat zij vanaf de hoek (of een andere plek) zelfstandig naar binnen leren gaan. Veiliger wordt het zeker als we het autoverkeer voor de school tot een minimum kunnen beperken. We hopen op uw medewerking en vragen begrip voor deze afspraak. (onwennig voor sommige kinderen is dat zij i.p.v..v. langs de kant van de weg, in het midden van de weg lopen)

De huidige in-uitgang voor de groepen blijft hetzelfde.

De leerkrachten van groep 1-2 ontvangen de kleuters op het plein.

Schooltas;

In de schooltas zit vanaf 8 juni het dagelijks, gezond tussendoortje, de lunch èn een handdoek.

De kinderen hangen de jas op aan de kapstok en nemen hun tas mee naar binnen.

Fiep en Topics

U kunt al mededelingen voor de leerkrachten kwijt in Fiep via Topics. Wel is eerst een update van de App Fiep nodig.

Cito toetsen

In alle groepen zullen de kinderen dit schooljaar nog de Citotoetsen maken. Wij kunnen met het resultatenoverzicht mogelijk hiaten achterhalen in het lesaanbod tijdens de periode van thuisonderwijs met als doel een goede opstart in augustus. De kinderen krijgen wel een (aangepast) rapport mee aan het einde van het schooljaar.

Benedictus Got Talent

Helaas gaat Benedictus Got Talent op de laatste schooldag dit jaar niet door. De kinderen zullen donderdagochtend 2 juli in de eigen klas iets leuks gaan doen en het jaar samen afsluiten.

Kennismaken

Op 19 juni zullen de leerkrachten (4-8) gaan kennismaken met de kinderen van hun a.s. groep. De kleuters die na de zomervakantie starten komen op 15 juni even kennismaken en de oudste kleuters brengen die ochtend een bezoekje aan groep 3.

Afscheid leerkrachten

Helaas nemen wij eind van dit schooljaar afscheid van enkele collega’s.

Juf Yvonne uit groep 8 heeft dit jaar ingevallen voor juf Esther en gaat na de vakantie naar een andere Blosse School. Samen met meester Ivo heeft zij dit jaar de zorg voor groep 8 op zich genomen. Juf Yvon neemt donderdagochtend 2 juli afscheid van de groep.

Juf Gerda heeft dit jaar een tijdelijke vacature vervuld in groep 4 en gaat ook na de vakantie naar een andere Blosse School. Fijn dat juf Gerda voor de rust in de groep 4 het schooljaar bij ons heeft willen afmaken. Juf Gerda neemt op donderdagochtend 2 juli afscheid van de kinderen.

Juf Stefanie gaat ons na 5 jaar Benedictusschool verlaten omdat zij dichter bij huis wil werken. We begrijpen dat heel goed maar jammer is het zeker. Woensdag 1 juli is haar laatste werkdag en zal zij afscheid nemen van de groep. We wensen Stefanie veel succes in haar a.s. nieuwe werkkring.

Groepsindeling schooljaar 2020-2021

In principe hebben wij de groepsindeling rond voor komend schooljaar en die ziet er als volgt uit:

Kleuters          Nanda, Manon en Heleen

Groep 3           Sacha en Stephanie

Groep 4           Marianne d D (4) en Corine (1)

Groep 5           Patrick (4) en Marian O (1)

Groep 6           Monique (3) en Paul (2)

Groep 7           Jolle (4) en Marian O (1)

Groep 7           Peggy (tot oktober inval zw. Verlof) volgt nog.

Groep 8           Ivo

Extra beschikbare uren van leerkrachten zullen worden ingezet voor ondersteuning in groepen 4-6-8 vanwege de groepsgrootte.

Kledingactie

Dank u wel! Er is donderdag in totaal 370 kilo kleding ingezameld en volgend schooljaar staan weer 2 inzamelingsmomenten gepland. (Begin oktober en april)

Schoolmelk

De eerste levering van schoolmelk voor onze school zal plaatsvinden op dinsdag 9 juni. Vanaf woensdag 10 juni wordt er dan op school weer melk gedronken.

We wensen iedereen een fijn Pinksterweekend

IMG-20200528-WA0000 IMG-20200528-WA0000