'Aangehaald'(15 mei 2020)

Praktisch

Schoolmelk

schoolfotograaf

We hebben deze week genoten; de kinderen zagen we zelfstandig en met verantwoordelijkheidsgevoel naar school komen en op school rekening houden met elkaar. Het zag er best ontspannen uit, en geleidelijk kwam iedereen binnen druppelen.

Handen wassen gebeurde als vanzelfsprekend met eigen handdoek en men gaf elkaar en de leerkracht de ruimte. De kinderen lijken een drempel over en met trots zeggen wij: wat kunnen ze het al goed zelf.

Dank voor uw medewerking en het serieus nemen van de schoolregels. Voorlopig blijven deze regels gehandhaafd, ook als de school weer helemaal opengaat.

Musical groep 8

Het is nog onduidelijk of, wanneer en hoe de afscheidsmusical van groep 8 kan plaatsvinden. Richtlijnen van de overheid en van Blosse zijn bepalend. Hoe onzeker het ook is, wij onderzoeken in ieder geval wel al verschillende opties, waaronder de mogelijkheid van woensdag 1 juli in ‘besloten’ kring.

Gewenste optie Fiep erbij

Vorige week meldde ik u al dat de mogelijkheid werd onderzocht hoe ouders een mededeling konden doorgeven via Fiep. Woensdag kreeg ik bericht dat sinds deze week een functie (Topics) is toegevoegd aan Fiep. U kunt voortaan i.p.v. een briefje een berichtje sturen aan de leerkracht. Hoe het werkt kunt u zien door de onderstaande link aan te klikken:

Zieke huisgenoten

Wij gaan ervan uit dat uw kind ook thuisblijft bij ziekte van een huisgenoot en dat kenbaar maakt bij de directie of de leerkracht.

Ziekmelden in Fiep

Wilt u bij een ziekmelding in Fiep vermelden of het klachten zijn die Corona gerelateerd zijn, dus neusverkouden (geen hooikoorts) en/of hoesten en/of koorts.

Bij 3 of meer kinderen in een groep met klachten stellen de medewerkers van de GGD daarna een onderzoek in en nemen zo nodig testen af – met toestemming van de ouders. Bij alle kinderen met een bevestigde coronavirusinfectie voert de GGD vervolgens een bron- en contactonderzoek uit.

Praktisch

Het is handig om een vaste tas te gebruiken voor de schoolspullen en daarin het gemaakte huiswerk met materiaal gelijk terug te doen. Zo wordt een boek, schrift of etui niet vergeten.

Schoolmelk bericht:

Graag hervatten we de leveringen van Schoolmelk wanneer de basisscholen weer volledig opengaan. De voorzichtige verwachting is dat dit vanaf 1 juni zal zijn. Mocht dit inderdaad zo zijn, dan zullen we de week voor 1 juni weer leveren.

Logischerwijs hoeven abonneehouders niet te betalen voor de pakjes melk die in deze periode niet geleverd kunnen worden.

Schoolfotograaf

Op 11 juni komt de schoolfotograaf om groepsfoto’s te nemen en portretfoto’s. We gaan er dan wel vanuit dat alle kinderen gelijk naar school mogen komen.