'Aangehaald' Coronaweek 6 (22 april 2020)

22-04-2020

Overleg --- overleg -----  overleg , maar eerst:

Wij zijn ontzettend blij dat de scholen weer open gaan en kijken uit naar onze kinderen. Wat hebben we jullie gemist!!!

De toespraak van Minister-President Rutte gisteravond was op veel punten duidelijk en wat nog onduidelijk was, werd gisteravond en vandaag door Blosse met directies en managers kinderopvang besproken. Vandaag heeft het team verder overleg gehad en ik zet de eerste afspraken en aandachtspunten voor u op een rijtje.

Kinderen worden weer op school verwacht en ouders mogen niet de school in.

Kinderen die ziek zijn, neusverkouden of hoesten mogen niet naar school.

Indien er redenen zijn waarom u uw kind om andere redenen volgens u niet naar school mag, neem dan contact op met de directie.

De kinderen komen zoveel mogelijk zelfstandig, lopend of op de fiets naar school. Kinderen die worden gebracht, zet u af op een plek buiten het plein. Houd rekening met andere ouders die halen en brengen, om de anderhalve meter afstand te bewaren. Oudere kinderen kunnen hun jongere broertjes zusjes uit de klas meenemen naar buiten. Maak een duidelijke afspraak met uw kind.

In- en uitgaan van het pand en looproutes

Groep 1-2kinderen komen via de kleuteringang binnen. De ouders blijven buiten de poort en komen niet op het plein. De leerkrachten ontvangen de kinderen op het plein en nemen ze mee naar binnen. Na school laten de leerkrachten de kinderen in groepjes gaan, als er oogcontact is met de ouders.

Groep 3 kinderen komen binnen via de ingang van de peuterspeelzaal. Ouders blijven buiten de hekken en staan daar ook, of verder weg na schooltijd.

Groep 4 kinderen gaan via de nooddeur op het schoolplein naar binnen, rechtstreeks de klas in.

Groep 5-8 kinderen komen via de hoofdingang.

Het onderwijs

Leerkrachten moeten zoveel mogelijk de anderhalve meter afstand houden en onnodig contact met materiaal en fysiek contact met kinderen vermijden.  Zij lopen risico.

Kinderen gaan een aantal hele dagen naar school (we splitsen dus niet de schooldag op)

Voor kinderen van ouders met een cruciaal beroep wordt de opvang tijdens schooltijd door het onderwijs verzorgd. Er is door Blosse Kinderopvang voor onze locatie in beeld gebracht welke kinderen dit betreft en op welke dagen.

Per dag mag een halve groep aanwezig zijn in het lokaal.

Indeling

De kinderen zijn daarom ingedeeld in een A-of een B-groep en komen hele dagen naar school:

Week:

11 t/m 15 mei

Groep A op Ma-Woe-Do

Groep B op Di-Vrij

18 mei t/m 22 mei

Groep A op Ma-Do

Groep B op Di-Woe-Vrij

25 mei t/m 29 mei

Groep A op Ma-Woe-Do

Groep B op Di-Vrij

De indeling van de kinderen wordt vrijdag bekend gemaakt en het schema geldt voor een periode van 3 weken omdat we mogelijk na 29 mei nieuwe richtlijnen krijgen. De indeling staat vast. Kinderen uit één gezin gaan in principe zoveel mogelijk op dezelfde dagen naar school.

Invulling lestijd

De schooltijden zijn niet gewijzigd. De deuren gaan open om 8.15 uur en de dag eindigt om 14.30 uur en op woensdag om 12.00 uur.

De schooltijd wordt gebruikt om (voor) instructie te geven en om veel aandacht te schenken aan o.a.  sociaal welbevinden.

De weektaak wordt deels op school en deels thuis gemaakt. (Geen Google Meet of Classroom met de leerkracht tenzij de leerkracht via Fiep anders aangeeft)

De gymles vervalt. Er wordt buiten gespeeld

Pauzes en traktaties:

Er mag helaas niet worden getrakteerd

Graag drinkpakjes en gesneden fruit meegeven

Kleuters: geen eigen speelgoed mee naar school

Belangrijk

Kinderen nemen iedere dag een ‘eigen’ schooltas mee met o.a. schoolwerk en lunch Kinderen zullen in de klas regelmatig hun handen wassen en wij vragen u om een handdoekje mee te geven. De kinderen houden deze tas de hele dag bij hun eigen tafel.

We weten niet hoe we het schooljaar mogen afronden en we houden u op de hoogte.

IMG-20200422-WA0001 IMG-20200422-WA0001