'Aangehaald' Corona schoolweek 5 (dinsdag 15 april 2020)

15-04-2020

Huiswerk na de meivakantie

Kledinginzameling

Ouderbijdrage

Verlof

Schoolmelk

Vertrouwenspersoon

Schoolfotograaf

Device kopen

Bereikbaarheid en meivakantie

Kamp groep 8

GMR Blosse

Huiswerk na de meivakantie

Volgende week dinsdag kan er werk worden opgehaald voor de maandag en dinsdag na de meivakantie. Mocht de school dicht blijven dan weten wij zeker dat de kinderen nog werk hebben na de vakantie. Het is dus niet bedoeld om in de meivakantie te maken

Kledinginzameling

We hebben contact gezocht met Bag2School en wat hen betreft kan de inzameling doorgaan. Natuurlijk is dit ook afhankelijk van het opengaan van de scholen en hopelijk komt hier op 21 april a.s. meer duidelijkheid over. Wilt u de zakken daarom nog even bewaren?

Ouderbijdrage

Van een aantal ouders staat de ouderbijdrage nog open. De kosten zijn al gemaakt (o.a. schoolreis) en het is daarom fijn als u de bijdrage z.s.m. wilt voldoen.

U kunt het bedrag overboeken op rekeningnummer NL28 RABO 03270.06.242 t.n.v. oudervereniging R.K.B.S. Benedictus, onder vermelding van naam en groep.

Groep 1 t/m 4   € 45,-

Groep 5 /m 7     € 62,-

Voor groep 8 gaat een verrekening plaatsvinden omdat de kampweek niet doorgaat.

Verlof

Met ingang van de meivakantie gaat juf Peggy met zwangerschapsverlof. Zij zal na de vakantie worden vervangen door de heer Bram Schuit. Samen met juf Marian Overmeer zal hij met groep 7 het schooljaar afmaken. De overdracht m.b.t. leerlingeninformatie is geregeld.

Schoolmelk mededeling vanuit leverancier

‘Logischerwijs hoeven abonneehouders niet te betalen voor de pakjes melk die in deze periode niet geleverd kunnen worden. Zodra bekend is wanneer de scholen weer opengaan, zal per abonneehouder worden bekeken wat het overschot aan betaling is. Dit zal worden teruggestort op hun rekening, of in mindering worden gebracht op het bedrag wat diegene nog moet voldoen. Wij hebben de ouders/abonneehouders hierover geïnformeerd’.

Vertrouwenspersoon

Vorige week is het verkeerde emailadres gegeven van juf Eefje als vertrouwenspersoon. U kunt haar mailen en dan zal zij telefonisch contact met u opnemen. Het juiste adres is: eefje.pieterse@blosse.nl

Fotograaf verplaatst

In overleg met de schoolfotograaf is de datum van 13-14 mei verplaatst naar donderdag 11 juni. Uiteraard is alles afhankelijk van wat de overheid zegt.

Device kopen

Ouders laten soms weten dat ze zelf een device willen aanschaffen voor hun kind omdat het makkelijk is voor huiswerk. Op school werken wij met een Chromebook en de kinderen hebben een eigen google-account. Dus mocht u een device willen aanschaffen dan is een Chromebook handig. (HP of Acer).

Bereikbaarheid  buiten werktijd en meivakantie

We stellen het op prijs als u de contactmomenten met leerkrachten via email, telefoon en app op werkdagen voor 16.00 uur laat plaatsvinden. Tijdens de a.s. meivakantie zijn leerkrachten niet bereikbaar want zij hebben, aldus Minister Slob, vakantie.

Groep 8 kamp

Naar aanleiding van enkele reacties die het bestuur nog ontving op het bestuursbesluit om kampen en excursies te annuleren tot de zomervakantie, willen we melden dat het bestuur blijft bij het besluit. ‘Ondanks dat we de autonomie van de locatie als een groot goed beschouwen, moet er soms in tijden van crisis, eenheid in besluitvorming, aangebracht worden. We houden daarom aan de richtlijnen vast die gesteld zijn door de overheid’.

Het besluit over kamp is vorige week al gedeeld met de ouders en de kinderen. Natuurlijk is het jammer dat de mededeling over kamp, de wijze waarop of het gekozen moment van mededelen, bij sommige ouders niet goed is ontvangen.

De GMR Blosse is op zoek naar ouders die zich kandidaat willen stellen. Bent u die persoon?

Wat heeft een Ouder-GMR lid bij Blosse volgens ons:

kinderen op een Blosse-school;

HBO denk-/werkniveau of hoger;

aantoonbare expertise op één van de volgende gebieden: onderwijs, personeelsbeleid, financiën

wil zich tenminste drie jaar inzetten voor de GMR;

heeft interesse in en is betrokken bij primair onderwijs;

maakt tijd vrij voor de GMR, bereidt de vergaderingen inhoudelijk voor en woont deze bij;

heeft een positieve energie uitstraling, is communicatief vaardig en werkt graag samen aan een goede medezeggenschap.

Zie verder website school.