'Aangehaald' (donderdag 9 april 2020)

09-04-2020

Paasviering

Heeft u suggesties voor ons?

Verzetten van geplande vakanties door ouders

Paasviering

Op de jaarkalender staat vandaag de Paasviering vermeld en omdat de kinderen niet op school komen hebben een aantal teamleden, een ouder en een leerling samen een filmpje gemaakt van de Paasviering 2020 op de Benedictusschool.

Film Paasviering (https://youtu.be/3dUtCsy4c7Y)

Heeft u suggesties voor ons?

Dinsdagavond tijdens de persconferentie van MP Rutte en minister De Jonge werd opgeroepen om alvast na te denken hoe onze ‘anderhalve meter-maatschappij’ eruit kan zien in geval de maatregelen na 28 april afgeschaald zouden kunnen worden.

Aan de school is gevraagd om in de komende weken na te denken hoe ‘anderhalve meter-onderwijs’ en ‘anderhalve meter-opvang’ kan worden gerealiseerd.

Wij vragen u om mee te denken zodat we samen tot een werkbare situatie op school, rondom school kunnen komen. Suggesties kunt mailen naar info@benedictusschool.nl

Er zijn al suggesties gedaan zoals bijv.:

-een instroommoment tussen 8.15 uur en 9.00 uur

-kinderen van groep 6-7-8 alleen naar school laten gaan (indien mogelijk)

-geen ouders de school in

-groep 1-3-5-7 en groep 2-4-6-8 op verschillende dagen naar school

Verzetten van geplande vakanties door ouders

Er zijn natuurlijk gezinnen die in de meivakantie een vakantie hebben geboekt. In de media is te horen en te lezen dat reisbureaus een voucher of alternatieve datum aan hun klanten geven voor de annulering in april/mei. Reisbureaus bieden dan alternatieven die buiten de schoolvakantie vallen. Als ouders vervolgens een verlofverzoek indienen voor vakantie buiten de schoolvakantie, dan kan daar geen akkoord op gegeven worden. De wet- en regelgeving in deze is niet aangepast en de besturen hebben een brief gekregen van Minister Slob.

20200409_085620 20200409_085620
20200409_100624 20200409_100624