'Aangehaald' Coronaweek 3 (30 maart 2020)

30-03-2020

Algemeen

Werk ophalen

Na 6 april

Aantal kinderen ingelogd

Werk bewaren of niet?

Nakijken van werk

Huiswerk na 1 week weg of in archief

Contact met leerlingen

Algemeen

Het zijn spannende weken. Weken waarin onze bezorgdheid over de gezondheid blijft, omdat we niet weten wat het Coronavirus dichtbij huis, school, bij familie en vrienden doet.

Op de Benedictus trekken wij als team gezamenlijk op in deze hectische periode, en hopen de crisis samen met u goed door te komen.

De directie is dagelijks van 8.00 uur tot 14.00 uur op school aanwezig en leerkrachten werken afwisselend op school of werken thuis. Wij communiceren regelmatig met elkaar via Teams. Verder zijn onze collega’s van de kinderopvang dagelijks op school om kinderen op te vangen.

Vandaag heeft het team met elkaar een aantal afspraken doorgenomen die u hieronder kunt lezen:

Werk ophalen

Dinsdag 31 maart tussen 14.00 uur en 17.00 uur kunt u werk van uw kind(eren) ophalen uit de klas. Wij redden het n.l. niet om het werk morgenochtend al klaar te hebben voor alle groepen.

Werk ligt klaar voor de kinderen van groep 1 t/m 6.

Kinderen van groep 7 en groep 8 ontvangen het werk alleen nog digitaal.

Musical groep 8: de musicalboekjes en een schriftje kunnen morgen worden opgehaald tussen 14.00 uur en 17.00 uur.

Na 6 april

Als de scholen dicht blijven na 6 april (daar gaan we wel vanuit) blijft het ophaalmoment voor groep 1 t/m 6 op dinsdag, maar wijzigt de ophaaltijd en kan het werk worden opgehaald tussen 11.00 uur en 14.00 uur.

Aantal kinderen ingelogd

We hebben gezien dat 39 kinderen nog niet eerder zijn ingelogd in Google Classroom en dus nog geen gebruik hebben gemaakt van de mogelijkheden die Onlineklas biedt. Alle kinderen hebben eerder inloggegevens meegekregen, maar mocht u problemen ondervinden met het inloggen of de emailaccount, stuurt u dan even een mailtje naar de leerkracht van uw kind of naar directie via info@benedictusschool.nl. De leerkrachten zullen wel vandaag of morgen contact opnemen met ouders van kinderen die nog niet zijn ingelogd om te horen wat mogelijk of niet mogelijk is voor u.

Werk bewaren of niet?

Kinderen mogen het schriftelijk werk gemaakt op de losse bladen, bewaren in een map en meenemen naar school als de school weer opengaat. Zeker als de kinderen trots zijn op hun gemaakte huiswerk en het willen laten zien aan de leerkracht. Let op: werkboekjes van methodes en schoolschriften moeten wel mee terug naar school.

Echter, het werk wordt op school niet meer door de leerkrachten nagekeken.

Nakijken van werk

Het team heeft afgesproken om vanaf deze week de nakijkbladen te posten in Google Classroom zodat u met uw kind het gemaakte werk thuis kunt controleren. We zullen dus niet meer via Fiep foto’s van antwoordbladen sturen, want de antwoorden zijn te vinden in Google Classroom.

Huiswerk na 1 week weg of in archief

We proberen in de komende week de Google Classroom op te schonen zodat nieuw huiswerk makkelijker is te vinden. Leerkrachten verwijderen oude weekopdrachten of plaatsen deze eventueel in een archiefmap in Google Classroom.

Contact met leerlingen

Kinderen van groep 7 en groep 8 ontmoeten elkaar èn de leerkracht op een vast moment in Google Meet.

Afhankelijk van het wel/niet opengaan van de scholen vanaf 6 april, oriënteren wij ons op Google Meet voor de andere groepen. We bouwen het werken met Google Meet echter voor de andere groepen rustig op.

Voor groep 1 t/m 6 verlopen de contacten met u of uw kind daarom nog via de email of telefonisch.