Schoolstress en inlog

Werk ophalen

Geachte ouder(s), verzorger(s),

Schoolstress is NIET nodig

Het is fijn als kinderen thuis wat kunnen werken aan schoolopdrachten.

Opdrachten voor alle groepen worden deze week weer opgehaald en staan evt. klaar in Onlineklas. Echter, we realiseren ons dat niet iedereen in de gelegenheid is om het kind thuis te helpen en dat de ouder/verzorger thuis, in de rol van juf of meester, ook tot spanning kan leiden.

Wat niet kan, kan niet

Wat niet lukt, lukt niet

Het belangrijkste is dat iedereen zich goed blijft voelen in de gedwongen thuissituatie en de achterstand halen de kinderen in als we weer op school zijn.

Hoe? Door tegen die tijd andere prioriteiten te stellen in het lesaanbod. Het komt dus goed en geen paniek als het thuis even anders loopt.

Vanaf vanmiddag kunnen de kinderen van groep 4 t/m 8 inloggen bij Onlineklas.

De inloggegevens en pincode voor de kleuters en de kinderen van groep 3 liggen vanaf morgenmiddag klaar in de klas.

Als u bent ingelogd in Onlineklas kunt u vervolgens uw kind (of ze doen dat zelf) aanmelden bij Google Classroom. In het filmpje laat meester Ivo zien hoe je daar kunt komen.

Wij kiezen voor Google Classroom omdat de:

Leerkrachten daar makkelijk werk kunnen delen met de kinderen

Leerkrachten en kinderen daar handig kunnen communiceren

Ophalen schriftelijk werk

Dinsdagmiddag tussen 14.00 uur en 17.00 uur kunt u werk ophalen in de klas.

Mocht uw kind behoefte hebben aan meer werk? Er is veel te vinden op internet maar ook werken met Topondernemers ( daar zijn de kinderen bekend mee) leent zich daar prima voor.