'Aangehaald' Coronaweek 2 (20 maart 2020)

20-03-2020

Team en ouders

Platform

Online opdrachten groep 1-8

Planning online

Schriftelijk werk ophalen

Gevonden voorwerpen en gymtas

Eindtoets groep 8

Schooltelevisie

Blossepagina voor ouders

Lezen

GGD

Team en ouders

Het team van de Benedictus was deze week voor de kinderen van school druk bezig met het voorbereiden van de 2e week ‘Onderwijs op afstand’. Het past bij de visie van onze school om onderwijs en zorg samen met elkaar te delen want alleen met een samengebalde inspanning komen wij als school verder.

We realiseren ons dat in veel gezinnen naast de zorg om het Corona virus, er ook andere zorgen ontstaan zoals plotselinge onzekerheid over baan, huis, inkomen. Wij wensen u allemaal veel sterkte.

Platform

We willen als team voorkomen dat u thuis te maken krijgt met verschillende onlineplatforms waarmee uw kind moet gaan werken. Het team van de Benedictus heeft daarom gekozen om één platform te gebruiken voor alle onlineopdrachten.

Het online werken is ook voor de meeste leerkrachten van onze school onwennig en nieuw, en juist door een gezamenlijke strategie kunnen leerkrachten elkaar ondersteunen en meenemen om Onlineklas goed op te zetten. Onlineklas is ook voor de langere termijn een prima oplossing. Hoewel we hopen dat het thuiszitten snel voorbij is. We missen ‘onze’ kinderen en hopen iedereen weer snel te zien op school.

Online opdrachten groep 1-8

We hebben er deze week voor gezorgd dat alle kinderen (nu ook groep 1-2-3) vanaf volgende week maandag over een account beschikken van Onlineklas. Ieder kind heeft een eigen wachtwoord waarmee kan worden ingelogd.

In de bovenbouw zijn de kinderen al bekend met digitaal verwerken van leerstof. Kinderen ontdekken nu dat de leerkracht bijv. kan zien hoe laat het kind inlogt of hoelang het kind aan de rekentaak heeft gezeten.

Planning online

De planning van de onlineopdrachten doen wij als team samen, zo blijven wij met elkaar in de pas lopen.

Het werken in Onlineklas is dus nu startklaar voor alle kinderen en maandag volgt de instructie hoe je door kunt klikken naar Google Classroom; dè plek waar kinderen instructies kunnen bekijken en werk kunnen ophalen.

Schriftelijk werk ophalen

Dinsdagmiddag ligt er weer huiswerk klaar op de tafel van uw kind en tussen 14.00 uur en 17.00 uur kunt u binnenlopen om het werk op te halen. Per gezin mag 1 persoon naar binnen en de groepjes mogen niet groter zijn dan 5 personen en dat verliep afgelopen dinsdag prima. Mocht de school na 6 april nog gesloten blijven zal het afhalen van huiswerk door online leren mogelijk minder worden.

Gevonden voorwerpen en gymtassen

Het lijkt op school wel Marktplaats.nl met zoveel gevonden voorwerpen. Volgende week (ophaalmiddag lesmateriaal) kunt u langslopen en meenemen wat van uw kind is.

Wilt u eventueel de gymtas van uw kind(eren) die aan de kapstok hangt, gelijk meenemen?

Eindtoets groep 8

Minister Slob heeft besloten om geen centrale eindtoets af te laten nemen bij kinderen uit groep 8 van de basisschool om de werkdruk op scholen te verminderen. Veel schoolleiders en leraren zijn druk bezig met het organiseren en geven van thuisonderwijs.

In een brief aan de Tweede Kamer (zie bijlage) schrijft Slob: ”We vragen op dit moment heel veel van het onderwijspersoneel. Ik heb erg veel bewondering voor al die leraren en schoolleiders die zich met al hun creativiteit inzetten voor onderwijs aan kinderen die thuis zitten. Dat heeft nu prioriteit voor scholen.”

Ook schreef Slob in de brief dat leerlingen in groep 8 de afgelopen weken al een schooladvies hebben gekregen. ”Dat is altijd al leidend geweest bij de keuze van een middelbare schoolopleiding. Op dit moment is het schooladvies al leidend en is de toets een second opinion bij de keuze. Er zal volgend schooljaar in het voortgezet onderwijs extra goed worden gekeken of een kind wel inderdaad op de juiste plek zit.”

Schooltelevisie

De scholen zijn voorlopig dicht, wat nu? Met de video’s van Schooltv kunnen leerlingen ook thuis gewoon blijven leren. Schooltv.nl ondersteunt docenten én ouders met een breed aanbod aan educatieve video’s en lesmateriaal. Zoek de video’s die aansluiten bij de behoeftes en het niveau van uw kind.

Blossepagina voor ouders

Blosse heeft een pagina voor ouders met maatregelen Blosse over Corona virus: www.blosse.nl

Opvang nodig?

Deze opvang bieden wij ook aan ouders die geen opvangcontact bij Blosse hebben, maar wel een vitaal beroep hebben. Ken je iemand met een opvangvraag? Deze kan contact opnemen met onze afdeling Klantcontact via klantcontact@blosse.nl.

Lezen

De scholen en bibliotheken zijn dicht. Gelukkig kun je ook online een boek vinden dat bij je past. Voor thuis én voor school. Kies je leeftijd of scroll naar beneden. Met je bibliotheekaccount heb je onbeperkt toegang tot onze digitale bronnen.

GGD

Wat doet de GGD tot nader order niet op scholen?

Wij houden geen spreekuren meer op school.

Wij voeren geen testen uit.

Alle gemaakte afspraken bij u op school komen bij deze te vervallen.

gevonden voorwerpen gevonden voorwerpen