16-03-2020

Kosten opvang

Praktische zaken

CoronaMaandag

Een vreemde, onwerkelijke werkdag in een lege school. Onrust en ongemak bij heel veel mensen.

Vandaag hebben de leerkrachten op gepaste afstand van elkaar samengewerkt om voor de kinderen een goede weektaak  voor te bereiden. Een weektaak kan bestaan uit schriftelijke opdrachten of onlineopdrachten.

Een onwerkelijk gevoel op een CoronaMaandag; een dag die ongetwijfeld in ons collectief geheugen  staat gegrift.

De weektaak

Dinsdag tussen 14.00 uur en 17.00 uur kunnen ouders/kind in kleine groepjes de school binnen om een weektaak met ‘huiswerk’ op te halen. Bij drukte graag geduld en ruim afstand houden van elkaar want er mogen niet meer dan 5 personen in een ruimte zijn.

De weektaak loopt van woensdag t/m dinsdag en bevat  een overzicht van dagelijks te maken opdrachten. In principe volgt volgende week een nieuwe weektaak.

Eén (zonder klachten) gezinslid haalt de materialen op uit de klas(sen) van uw kind(eren).

Wij vragen u om zelf voor uw kind(eren) een tas mee te nemen om de spullen in te doen.

De kinderen voeren sommige opdrachten uit op een computer of laptop thuis (geen iPad).

De kinderen loggen thuis in op portal.onlineklas.nl met een gebruikersnaam en wachtwoord.

Ik stuur een document mee met uitleg over de wijze van inloggen.

Wij rekenen erop dat u met uw kind het werk per onderdeel doorneemt en u uw kind eventueel verder op weg helpt als het een vraag heeft.

De aanwezige leerkrachten (let op duo-leerkrachten) beantwoorden per email vragen van u of uw kind van maandag tm vrijdag tussen 10.00 uur en 12.00 uur. Het emailadres van de leerkrachten zal morgen via Fiep met u worden gedeeld.

Voor algemene vragen kunt u mailen naar info@benedictusschool.nl

Tip:

Vandaag en morgen kunnen kinderen ook rekenen en spelling maken op:

beterrekenen.nl

spellen.nl

De school heeft om die reden ook geen account voor squala.

Voor de kinderen van groep 1 en 2 worden suggesties gestuurd die u thuis met uw kind samen kunt doen.

Leesvaardigheid

Voor alle kinderen geldt dat het onderhouden van leesvaardigheid belangrijk is. U kunt uw kind dagelijks 2 blz. hardop laten voorlezen uit een leesboek, stripboek enz.

Informatie voor ouders

We hebben op de website van Blosse een knop toegevoegd voor veel gestelde vragen en antwoorden door Blosse (Q&A).www.blosse.nl/corona

Kosten opvang

Mijn kind blijft vanaf 16 maart verplicht thuis, moet ik wel blijven betalen voor opvang?

Ja, en :

Betaal de factuur voor opvang zoals u dat altijd doet.

Pas niets aan bij de Belastingdienst voor uw kinderopvangtoeslag, zo houdt u uw recht op opvang en de toeslag en wordt deze doorbetaald.

U hoeft geen wijzigingen door te geven of uw kinderopvang stop te zetten

Over de financiën van extra opvang voor ouders in cruciale beroepen heeft de overheid aangegeven dat hieraan geen extra kosten zijn verbonden. Wel willen we de opvang registreren en komen op een later moment met meer informatie, afhankelijk van de richtlijnen die vanuit de overheid komen.

Praktische zaken

De kledingactie van 26 maart vervalt en is verplaatst naar donderdag 28 mei

Schoolmelk

Vanaf maandag 16 maart 2020 tot en met maandag 6 april te sluiten in verband met het coronavirus.

Hierdoor is het voor ons niet meer mogelijk om schoolmelk te leveren

Schoolfruit

Vanaf vandaag worden alle leveringen van het EU-Schoolfruit- en groenteprogramma stopgezet.

CORONAmaandag1 CORONAmaandag1